دبیر ستاد نانو ریاست جمهوری: ایران رتبه هشتم علم فناوری نانو در دنیا دارد

۱۲ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۹۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۳
دبیر ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری گفت: ایران در زمینه علم فناوری نانو رتبه هشتم را در دنیا دارد.
 

دبیر ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری گفت: ایران در زمینه علم فناوری نانو رتبه هشتم را در دنیا دارد.

سعید سرکار در حاشیه مراسم نکوداشت چهلیمن سال تاسیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: امید است تا پایان امسال بتوانیم با پشت سر گذاشتن کشور فرانسه، به رتبه هفتم نانو در دنیا دست یابیم.

وی قابلیت ها و شایستگی های متخصصان ایران را فراتر از این دانست و افزود: با تحقق یافتن کمک هایی که انتظار داریم، به طور قطع می توانیم در سند چشم انداز ده ساله دوم برنامه ریزی کنیم تا در ردیف پنج کشور برتر دنیا قرار بگیریم.


 

وی به ظرفیت و شایستگی های  کشور در زمینه نانو اشاره کرد و گفت: فاز سوم برنامه راهبردی 10 ساله اول تا  پایان سال 94 خواهد بود و امیدوار هستیم که در سند چشم انداز بعدی بتوانیم به دستاوردهای بهتری برسیم.

سرکار وضعیت کشور ایران را در زمینه محصولات نانو خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 شرکت فناوری نانو در کشور وجود دارد که در بیش از 130 شرکت حدود 180 محصول متنوع فناوری نانو را در دستور کار دارند.

دبیر ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری افزود: برخی شرکت ها نیز توانسته اند برخی محصولات خود را صادر کنند و در این زمینه کشور ما می تواند جزء کشورهای برتر قرار گیرد.

دکتر سرکار دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های پیشگام در زمنیه نانو ذکر کرد و گفت: این دانشگاه تاکنون توانسته با ایجاد پژوهشکده نانو و جذب اعضای هیات علمی، خدمات خوبی را در زمینه فناوری نانو داشته باشد.

 


نظر شما :