دبیر ستاد نانو ریاست جمهوری: اقتدار تکنولوژیک رمز اقتدار ایران در عرصه های مختلف است

۱۲ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۹۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۵
دبیر ستاد نانو ریاست جمهوری گفت: اقتدار تکنولوژیک، رمز اقتدار ایران در عرصه های مختلف است.
 

دبیر ستاد نانو ریاست جمهوری گفت: اقتدار تکنولوژیک، رمز اقتدار ایران در عرصه های مختلف است.

دکتر سعید سرکار در مراسم نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: آن چیزی که می تواند رفاه و استقلال کشورمان را تامین کند و اقتدار اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی را به همراه داشته باشد، اقتدار تکنولوژیک است.


 

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم کشور پویا و در بین کشورهای دنیا اعتباری داشته باشیم و مردم بتوانند رفاه خود را حفظ کنند باید خود را به سلاح علم و تکنولوژی مسلح کنیم.

وی به رشد علمی کشور اشاره کرد و افزود: ایران رتبه نخست تولید علم، در بین کشورهای منطقه و جهان اسلام دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه تکنولوژیک بدون بنیه علمی ممکن نیست افزود: تا زمانی که بر تکنولوژیک تسلط پیدا نکنیم نمی توانیم وارد عرصه فناوری شویم.

دبیر ستاد نانو ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در عرصه تکنولوژیک موفق شویم بایستی به سوی پتنت های بین المللی حرکت کنیم.

وی تاسیس شرکت های دانش بنیان را در راستای توسعه علمی حایز اهمیت دانست و گفت: حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت، شرکت های دانش بنیان است که بایستی این شرکت ها ارتقاء یابد.

وی بها دادن به تحقیقات کاربردی را لازم دانست و افزود: باید به شرکت های دانش بنیان به خلق ثروت و ایجاد اقتصاد دانش بنیان توسط دانشگاه ها بها داده شود.

وی خاطر نشان کرد: تحقیق در دانشگاه ها بایستی آموزش داده شود و برای دانشجویان کارگاههای کسب و کار گذاشته شود.

دکتر سرکار،  ارتباط دانشگاه و صنعت را رمز پویای و توسعه کشور دانست و افزود: بایستی تحقیقاتمان را متناسب و مبتنی بر نیاز بازار تقویت کنیم.

 

 

 

نظر شما :