چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه کاشان گرامی داشته شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۲۹۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۰۸
مراسم نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان همراه با برنامه های متنوع با حضوردبیر ستاد نانو ریاست جمهوری، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان و روسای پیشین و پیشکسوتان این دانشگاه طی مراسمی برگزار شد.
 

مراسم نکوداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه کاشان همراه با برنامه های متنوع با حضوردبیر ستاد نانو ریاست جمهوری، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون  استاندار و فرماندار ویژه کاشان و  روسای پیشین و پیشکسوتان این دانشگاه طی مراسمی برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات کلیه کسانی که  در طول تاریخ 40 ساله این دانشگاه نقش داشته و خدمات ارزنده ای را ارائه کردند گفت: توسعه علمی، آموزشی و فضاهای کالبدی این دانشگاه، مرهون زحمات و تلاش و کوشش کلیه کارکنان این دانشگاه در طول این 40 سال بوده است.

دکتر عباس کتابی، گزارشی از فعالیت های علمی، پژوهشی وآموزشی این دانشگاه ارائه کرد و افزود: در حال حاضر در این دانشگاه 275 عضو هیات علمی و با هفت هزار و 396 دانشجو مشغول به فعالیت می باشند.


 

وی خاطر نشان کرد: از زمان تاسیس این دانشگاه تاکنون 14 هزار و 856 نفر از این دانشگاه دانش آموخته شده اند.

وی تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه را در مقطع کارشناسی 61 رشته، کارشناسی ارشد 64 و دکترا 36 رشته برشمرد و افزود: این دانشگاه در زمینه توسعه رشته های دوره تحصیلات تکمیلی رشد خوبی داشته است.

وی به 12 دانشکده،  دو پردیس دانشگاهی و 14 مرکز پژوهشی و فناوری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه 5 شرکت دانش بنیان نیز مستقر می باشد.

رئیس دانشگاه کاشان میزان حجم قراردهای بیرونی این دانشگاه را 15 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این دانشگاه دو طرح کلان ملی نیز در دست اجرا دارد.

دکتر کتابی، به 57 هزار متر مربع فضای کالبدی و فضاهای آموزشی و کمک آموزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه 16 هزار مترمربع طرح ملی و 19 هزار و 500 متر مربع نیز فضای کالبدی با مشارکت خیرین در حال ساخت است.

دکتر کتابی خاطر نشان کرد: تشکیل هیات ممیزه و هیات امنا مستقل، از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه کاشان به جایگاه این دانشگاه در نظام های بین المللی اشاره کرد و گفت: بر اساس نظام رتبه بندی آی اس سی، دانشگاه کاشان از رتبه 22 در سال 89 به رتبه 17 در سال 91 ارتقاء یافته است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس نظام رتبه بندی وبومتریک نیز دانشگاه کاشان توانسته از رتبه 20 در سال 89 به رتبه 11 در سال 91 دست یابد.

رئیس دانشگاه کاشان، تمام این پیشرفت های علمی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه را مدیون زحمات کارکنان، اساتید و دانشجویان دانست و گفت: سرمایه اصلی ما در  کشور به خصوص در دانشگاه ها  نیروی انسانی است.

میزگرد خاطرات روسای پیشین دانشگاه آقایان دکتر سید احسان احدیت، دکتر باقر ریاضی، دکتر حسن دقیق و  عضو هیات علمی باسابقه دانشگاه حجت الاسلام دکتر موحدی و تقدیر از روسای پیشین، پژوهشگران ادواری و با سابقه ترین ها و خیرین و حضور در گلزار شهدای گمنام از جمله برنامه های مراسم نکوداشت چهلیمن سال تاسیس دانشگاه کاشان بود.

 
 

نظر شما :