همایش ملی پدافند غیر عامل و علوم انسانی در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۲۶ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۲۹۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۹
مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی در این دانشگاه خبر داد.
 

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر محسن نیازی، هدف از برگزاری این همایش را فرهنگ سازی، ایجاد باور در مورد نقش و تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی و شناسایی و بررسی جایگاه و اهمیت پدافند غیرعامل در علوم انسانی و علوم اجتماعی ذکر کرد.

وی افزود: شناسایی اهمیت پدافند غیرعامل در بدنه مدیریتی کشور به طور عام و مدیریتی دانشگاهها به طور خاص، شناسایی ضرورت پدافند غیرعامل در ساختار ملی و پژوهشی سازمان ها و نهادهای اجتماعی و طرح نیازسنجی ضرورت های پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی و آموزشی کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری این همایش نگاه کارشناسی علمی و عملیاتی به پدافند غیرعامل و تبادل اطلاعات میان کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران فراهم می شود.


 

نیازی، مبانی  و اصول پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل و علوم انسانی، سرمایه اجتماعی، مشارکت، اعتماد، انسجام آگاهی و پدافند غیرعامل، فرهنگ و سرمایه فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی و پدافند غیرعامل را از جمله محورهای این همایش بیان کرد.

دبیر برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: مدیریت بحران، توسعه شهری و روستایی، امنیت فردی و اجتماعی، هویت و پدافند غیرعامل، آمایش سرزمین، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، معماری، مرمت و بافت های فرسوده شهری، روانشناسی و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، متون دینی و اسلامی (قرآن، نهج البلاغه، روایات و احادیث) و پدافندغیرعامل و حقوق و آسیب های اجتماعی و پدافند غیرعامل از دیگر محورهای این همایش است.

دکتر نیازی، زمان ارسال چکیده مقالات را تا پانزدهم و ارسال اصل مقالات را تا 30 اسفند سال جاری ذکر کرد و افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش، گروه علوم اجتماعی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان ارسال نمایند.

این همایش با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پدافند غیرعامل کشور 29 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

تلفن دبیرخانه: 09131633515 -- 03615912791

E-mail: pdefense@kashanu.ac.ir

 

نظر شما :