معاون وزیر ورزش و جوانان: 20 درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۰ کد : ۲۹۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۷
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:20درصد ازدواج ها به طلاق می‌رسد.
 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:20درصد ازدواج ها به طلاق می‌رسد.

محمود گلزاری در کارگاه آموزشی با عنوان بحران‌های نسل جوان که به همت معاون فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار شد در جمع کارکنان و استادان این دانشگاه اظهار داشت: به طور متوسط در کشور از پنج ازدواج یک، در تهران از سه ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور سال گذشته 800 هزار مورد ازدواج رخ داده که 20 درصد آن به طلاق رسیده است افزود: 15 درصد از طلاق‌ها در سال‌های نخست زندگی رخ می‌دهد.

وی به یک سوم جمعیت کشور جوان از سن 15 تا 29 سال اشاره کرد و اظهار داشت: سن ازدواج در بین جوانان به دلیل مشکلات بیکاری، مسکن، اشتغال، ترس از ازدواج و بی‌اعتمادی افزایش یافته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در کشور میانگین سن تاخیر ازدواج در پسرها حدود 29 سال و در دخترها حدود 26 سال است.

وی مشکل جمعیت را از دیگر موارد ازدواج دانست و افزود: حدود یک سوم متاهلین جوان ما حاضر نیستند که صاحب فرزند شوند.

گلزاری با اشاره به اینکه با این روند جمعیت کشور رو به پیری می رود اظهار داشت: بی رغبتی به ازدواج و فرزند، اشتغال و مسکن موجب بحران و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و ارتباطات ناسالم با جنس مخالف در بین جوانان می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تجرد، طلاق، مشکلات و آسیب های درون خانواده و خشونت را از انواع بحران ها و آسیب های اجتماعی ذکر کرد و گفت: در زندان بعد از آمار به مواد مخدر و سرقت، خشونت و پرخاشگری بیشترین آمار را دارد که سن ارتکاب به قتل خیلی پایین آمده است.

گلزاری سرمایه‌گذاری روی جوانان را لازم دانست و اظهار داشت: دانشجویان گل‌های سرسبد ما هستند و به دلیل فاصله ای که با خانواده خود دارند بیشتر در معرض خطر وجود دارند.

به گفته وی باید دبیران مدارس و استادان دانشگاه ها که بیشترین ارتباط را با جوانان دارند، آنان را درک و دوست داشته باشند، حرمت جوانان را بدانند و قهر و تندی آنها را به دل نگیرند و با محبت، مهربانی و تواضع با آنان برخورد کنند و آبروی آنها را نبرند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: نباید جوانان را افرادی طغیانگر و عصیانگر بدانیم، بلکه باید راستگویی و صداقت آنها را ملاک ارزشیابی قرار دهیم.

در پایان این نشست نیز کارشناسان نقطه نظرات خود را بیان کردند.

 

نظر شما :