رئیس دانشگاه کاشان: توسعه علم و فناوری از برکات نظام جمهوری اسلامی است

۲۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۹۱۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۵
رئیس دانشگاه کاشان گفت: توسعه علم و فناوری از افتخارات و برکات نظام جمهوری اسلامی است.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت:  توسعه علم  و فناوری از افتخارات و برکات نظام جمهوری اسلامی است.

دکتر عباس کتابی در مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر با گرامیداشت این دهه اظهار داشت: دهه فجر یادی از بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدای انقلاب اسلامی است که در شکل گیری و پیروی و تدوام انقلاب نقش داشتند.

وی تحلیل و بررسی دوران انقلاب اسلامی را لازم دانست و خاطر نشان کرد: بایستی مسیری را که انقلاب در طی این چند سال طی کرده مرور کنیم.

رئیس دانشگاه کاشان رشد تولید علم در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی در کشور را از برکات نظام جمهوری اسلامی بیان داشت و افزود: سرعت رشد علمی ایران سرعت بی نظیری است که  پس از استقرار انقلاب اسلامی در زمینه پیشرفت های علم و فناوری، شاهد یک حرکت جهشی در کشور بوده ایم.


 

وی خاطر نشان کرد: پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه های پزشکی، نانو، سلول های بنیادین، پیشرفت های نظامی، انرژی هسته ای و ... نمونه های بارزی از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

وی به رشد چهار و نیم میلیونی دانشجویان مشغول به تحصیل در کشور اشاره کرد و گفت: دانش آموختگان کشورمان از نظر توانمندی علمی کمتر از افراد تحصیلکرده دیگر کشورها نیستند.

دکتر کتابی نیروی انسانی جامعه ما را از بهترین ارکان انقلاب اسلامی بیان داشت و ابراز امیدواری کرد: تا با حمایت و هدایت وزارت علوم بتوان علوم کاربردی در دانشگاه ها توسعه یابد تا زمینه اشتغال جوانان دانشجو فراهم شود.

رئیس دانشگاه کاشان، یکی از عوامل مهم در شکل گیری و تدوام این انقلاب را وحدت و اتحاد مردم بیان کرد و افزود: روحیه اعتماد و خودباوری رمز تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

 

نظر شما :