ایجاد رشته مدرسی معارف اسلامی در دانشگاه کاشان

۰۷ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۱ کد : ۲۹۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۷
رئیس دانشگاه کاشان گفت: شورای گسترش آموزش عالی، با ایجاد رشته مدرسی معارف اسلامی در دوره کارشناسی ارشد موافقت کرد.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: شورای گسترش آموزش عالی، با ایجاد رشته مدرسی معارف اسلامی در دوره کارشناسی ارشد موافقت کرد.

دکتر عباس کتابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ایجاد این رشته، تعداد رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه به 65 رشته گرایش افزایش می یابد.

وی تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه را در سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا 162 رشته برشمرد و افزود: در این دانشگاه در حال حاضر تعداد رشته های کارشناسی 61، ارشد 65 و دکترا 36 رشته دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: رشته های تحصیلی این دانشگاه از 75 رشته سال 86 به 162 رشته در سال 92 رسیده است.

رئیس دانشگاه کاشان، مجموع دانشجویان شاغل به تحصیل این دانشگاه را هفت هزار و 396 دانشجو ذکر کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و 846 دانشجو در دوره کارشناسی، دو هزار 100 نفر کارشناسی ارشد و 450 نفر در دوره دکترا مشغول به تحصیل هستند.

دکتر کتابی اذعان کرد: جمعیت دانشجویی از سال 89 تا امسال دو برابر و در دوره دکترا چهارونیم برابر رشد داشته است.

وی به 275 عضو هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از سال 90 تا سال 92 نزدیک به 90 نفر به اعضای هیات علمی این دانشگاه افزوده شده است.

رئیس دانشگاه کاشان کیفیت آموزشی این دانشگاه را حایز اهمیت دانست و گفت: بر اساس اعلام سازمان سنجش، دانشگاه کاشان رتبه ششم را به لحاظ کیفیت آموزشی در بین کل دانشگاههای کشور داراست.

دکتر کتابی خاطر نشان کرد: تعداد دانشکده ها و مراکز پژوهشی این دانشگاه نیز از پنج دانشکده و مرکز پژوهشی سال 86 به 14 دانشکده و مرکز پژوهشی در سال 92 افزایش یافته است.

 

 

نظر شما :