دوره آموزشی مضمار برگزار شد

۰۱ دی ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۲ کد : ۲۸۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۱
چهارمین جلسه از دوره آموزشی "مضمار" به همت نهاد نمایندگی رهبری ویژه فعالین کانون ها و تشکل های فرهنگی با حضور دکتر حسین عرب اسدی برگزار شد.
 

چهارمین جلسه از دوره آموزشی "مضمار" به همت نهاد نمایندگی رهبری ویژه فعالین کانون ها و تشکل های فرهنگی با حضور دکتر حسین عرب اسدی برگزار شد.

مدرس طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در ادامه مباحث جلسات قبل از کتاب حرکت استاد صفایی حائری، به بحث تبدیل موانع به فرصت و سکویی برای پیشرفت اشاره کرد.

دکتر حسین عرب اسدی با بیان اینکه در برابر نعمت ها نیز نباید مغرور شویم خاطر نشان کرد: این نکته که نعمت ها برای ما مسئولیت ایجاد می کنند را فراموش نکنیم و نعمت ها راتبدیل به شکر کنیم و باید مواظب باشیم که در کارهای فرهنگی دچار کبر وریا نشویم.

ایشان در جلسه دوم این کارگاه به کتاب جاذبه و دافعه ی علی (ع) نوشته شهید مطهری اشاره کرد و افزود: به گفته استادمطهری، افراد 4 دسته اند : عده ای فقط دافعه ، عده ای فقط جاذبه، عده ای نه جاذبه و نه دافعه و عده ای هم جاذبه وهم دافعه دارند.

عرب اسدی با اشاره به ویژگی های خوارج و هم چنین منافقان اظهار داشت: برای مقابله با منافقان وظیفه ی ما آگاهی بخشی به جامعه است و اینگونه باید منافقان را خلع سلاح کنیم. برای شناخت این دسته از افراد مهم ترین موضوع بحث تولی (پذیرش ولایت دوستان خدا) و تبری (نفی ولایت دشمنان خدا) است و خطر منافقان در این زمینه، بیش تر از کافران است.

وی با توجه به الگوی رفتاری امام علی (ع) تصریح کرد: به هر میزانی که ایمان به خدا و عمل صالح داشته باشیم افراد جذب ما می شوند و هرچه عامل جاذبه عمیق تر باشد، پایداری و دوام جذب بیش تر است.

عرب اسدی با بیان اینکه برای سنجش محبت باید نگاه کنیم که آیا آن محبت در ما ایجاد کرنش می کند یا خیرافزود: محبت ابزاری است برای رسیدن به تعالی و اگر درازدواج نگاهمان اینگونه باشد و طرف را با آرمان مطلوب بسنجیم و او را برای خدا بخواهیم دچار مشکل نمی شویم.

نظر شما :