همایش تقابل اشتغال و ازدواج در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۲:۲۳ کد : ۲۸۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۰
به همت کانون دانشجویی عفاف و حجاب و بسج دانشجویی اولین همایش از سلسله همایش های «تقابل اشتغال و ازدواج" با حضوردکتر نفیسه فیاض بخش دکترای فلسفه و کلام اسلامی به همراه کارشناس برنامه تلویزیونی خانه محبت، فهیمه معصوم زاده عضو هیات علمی دانشکده صداو سیما برگزار گردید.

به همت کانون دانشجویی عفاف و حجاب و بسج دانشجویی اولین همایش از سلسله همایش های «تقابل اشتغال و ازدواج"  با حضوردکتر نفیسه فیاض بخش دکترای فلسفه و کلام اسلامی به همراه کارشناس برنامه تلویزیونی خانه محبت، فهیمه معصوم زاده عضو هیات علمی دانشکده صداو سیما برگزار گردید.

 در این همایش دکتر فیاض بخش به ارتباط کاهش رشد جمعیت و بالا رفتن سن ازدواج و همچنین به معیارهای صحیح انتخاب همسر و ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج اشاره کرد و ضمن بیان احادیث و روایات از ائمه معصومین، اهمیت ازدواج به موقع برای دختر و پسر به صورت سنتی را  مورد تاکید قرارداد.

وی در ادامه ضمن بیان تقابل اشتغال و ازدواج که نسل کنونی برای خویش ایجاد کرده به آیه "انتم الفقراءو یغنهم الله من فضله" اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن تضمین کرده که شما ازدواج کنید تامین روزی بر عهده من است.

فیاض بخش نماینده سه دوره در مجلس شورای اسلامی، همچنین  نیاز آقایان به ازدواج به موقع را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه که بیش از 350 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه کاشان حضور داشتند از برگزیدگان مسابقه تقابل اشتغال و ازدواج تجلیل و هدیه به صورت قرعه کشی به حاضرین اهدا شد.

شایان ذکراست با توجه به درخواست مکرر دانشجویان نسبت به ادامه این مبحث، برگزاری کارگاه از برنامه های آینده این کانون و همچنین با توجه به درخواست مکرر دانشجویان و استاد برنامه نسبت به راه اندازی کمیته حجاب و ازدواج جهت معرفی و تسهیل ازدواج در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

( ۲ )

نظر شما :