همایش علم اقتدار آفرین در عصر جدید

۰۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۹ کد : ۲۸۴۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۱
همایش علم اقتدار آفرین در عصر جدید با حضور دکتر حسن عباسی با همکاری کانون فرهنگی گفتمان دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

همایش علم اقتدار آفرین در عصر جدید با حضور  دکتر حسن عباسی با همکاری کانون فرهنگی گفتمان دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیر مرکز بررسی های دکترینال در این همایش گفت: علم روانشناسی فعلی که برگرفته از آئین اعتراف‌گیری مسیحیت قرون وسطا  امروزه تمامی هنجارهای اخلاقی و غیره اخلاقی را در جامعه اسلامی تحت الشعاع قرار داده و روانشناسان برای تمامی هنجارهای جامعه روش‌های غربی را  پیشنهاد می‌دهند این درحالی است که اعتراف به گناه درآموزه های دینی ما  حرام است.

دکتر عباسی اظهار داشت: دانشکده اقتصادی ما باور ندارند که ربا وجود دارد چراکه تفکرشان بر گرفته  از مبانی غربی است و این درحالی است که ۸۰ درصد اقتصاد ما ربوی است.

وی خاطر نشان کرد: دستیابی به علوم اقتدارآفرین برای ما به عنوان کشوری اسلامی زمانی معنا  پیدا می‌کند که ورای علوم دریافتیمان از غرب حرف جدیدی بر مبنای باورهای  اسلامی خود بزنیم مانند اینکه وجود ملک و جن از ملزومات ایمانی ماست در  نظریه های علوم زیستی غرب تعریف کنیم.

وی با بیان حدیث «العلم سلطان» که از حضرت علی (ع) منقول است و رهبری نیز بارها آن را تاکید کردند افزود: نشان می‌دهد که اگر علم داشتید، سلطه خواهید داشت و برعکس آن، دیگران بر شما سلطه خواهند داشت.

به گفته وی، در علوم اقتدار آفرین مسئله این است که چه علومی سلطه دیگران را بر ما بوجود می‌آورد و در مقابل آن این مطلب وجود دارد که چه کار کنیم زیر سلطه دیگران نرویم و خود مقتدر شویم.

 

نظر شما :