کسب رتبه نخست تیم کن ست دانشگاه کاشان در مسابقات بین المللی

۰۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۸۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۲
مدیر پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان، از کسب رتبه نخست تیم دانشجویان این دانشگاه در مسابقات بین المللی دانشجویی کن ست (طراحی و ساخت ماهواره کوچک) خبر داد.
 

مدیر پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان، از کسب رتبه نخست تیم دانشجویان این دانشگاه در مسابقات بین المللی دانشجویی کن ست (طراحی و ساخت ماهواره کوچک) خبر داد.

دکتر علیرضا فرجی اظهار داشت: در این سری مسابقات بین المللی که یک تیم از کشور مصر نیز حضور داشت، تیم شهاب 3 متشکل از آقایان محمد حسین فروغیان، سید علی سیف، محمد تواضعی کاشی، رسول رعیت و حسین باقرزاده دانشجویان مهندسی برق دانشگاه کاشان در کلاس بررسی اتمسفر به نشان نخست این مسابقات دست یافتند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ۱۷ تیم در چهار گروه مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختندافزود: تیم دانشگاه کاشان برای چند سال متوالی از عنوان قهرمانی خود در مسابقات بین المللی دانشجویی کن ست (طراحی و ساخت ماهواره کوچک) دفاع کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز در سال 1390 تیمهای شهاب 1 و سها از دانشگاه کاشان بترتیب در کلاسهای آزاد و بررسی اتمسفر ودر سال 1391 تیم شهاب 2 در کلاس آزاد، حائز رتبه اول و برترین تیم این مسابقات شده بودند.

سومین دوره مسابقات ملی دانشجویی کنست از روز دوشنبه تا چهارشنبه 27 تا 29 آبان 1392 در پژوهشکده سامانه های فضانوردی پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد ومرحله عملی پرتاب ماهواره نیز مانند دو سال گذشته در فرودگاه نظامی - آموزشی آزادی واقع در اتوبان کرج قزوین اجرا گردید.

گفتنی است: "کن‌ست"، محصولی هوا فضایی و یکی از ساده‌ترین سیستم‌هایی است که امکان طراحی و ساخت آن با هزینه‌های پایین در محیط دانشگاهی وجود دارد و می‌تواند به عنوان گام نخست جهت ورود دانشجویان به عرصه تحقیقات کاربردی و آکادمیک هوافضایی باشد.

بدینوسیله این موفقیت را به همه اعضای دانشگاه کاشان بویژه اعضای تیم و مشاوران آنها آقایان مهندس احمدرضا حدیدی (عضو تیم شهاب 1 و 2) و مهندس محمد رضا کامرانی  تبریک عرض می نماییم.


نظر شما :