ایمان، رمز پیروزی بر مشکلات است

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۸۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۱
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: در سایه ایمان با وجود تمام سختی ها می توان بر همه جهان غالب شد.
 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: در سایه ایمان با وجود تمام سختی ها می توان بر همه جهان غالب شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشجویان در مسجد این دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)اظهار داشت: یکی از اهداف درس هایی که می توان از قیام امام حسین (ع) آموخت این است که از اتفاقات گذشته و عملکرد مردم کوفه درس بگیریم که با وجود مشغول بودن به عبادات نتوانستند در تشخیص حق موفق باشند و فشارهای حکومت جور آنها را وادار به کشتن فرزند رسول خدا کرد.

وی با بیان اینکه کربلا معلول حال ضعف و سستی وعقب گرد چندین هزار کوفی نامه نوشته و دعوت کننده از امام حسین (ع) بود که آنها با توجه به دعوتی که از امام حسین (ع) کردند ولی از دیو ظالم ابن زیاد و یزید ترسیدند و عقب نشستند، افزود: از علل اساسی شهادت امام ترس و وهن مومنین است، پس هر زمان مومنین از ظالمین بترسند استبداد و استکبار جرأت کشتن امام ورهبر مسلمین را پیدا می کنند و تیم مذاکره کننده بایستی از این درس تاریخ بهره گیرند.

وی تآکید کرد: شکست ها ، نباید عامل عقب نشینی وسستی شوند، بلکه باید مایه پنــد وعبرتی برای حرکت های بعدی گردند.

به گفته وی، ترس و وهن از دشمنان بایستی منجر به دست یافتن به اقتدار شود و اگر منجر به سستی و عقب نشینی شود حادثه کربلا باز هم تکرار می شود و آقا حجت ابن الحسن در فضایی ظهور می کنند که اقتدار جامعه اسلامی معنا پیدا می کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گفت : امام حسین (ع) در اوج فشارهای دشمن مقتدرانه می ایستد و خطبه می خواند ودر حال حاضر که ما درگیری گفتگوهای بین المللی هستیم و باتوجه به اینکه خصم جهانی فشارهای جدی را به ما تحمیل می کند اگر دچار ضعف و سستی شویم ضرر می کنیم.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری ، تیم مذاکره کننده فرزندان انقلاب هستند و مابه آنها اعتماد داریم ،افزود: اما این نکته را باید بدانیم که سستی در مذاکرات ، منجر به عقبگرد کشور به اوضاع اقتصادی در سال های قبل می شود و هیچ تغییری در بهبود معیشت مردم حاصل نمی شود.

خادمیان درپایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همیشه نشان داده است که با وجود همه تحریم هاو فشار های اقتصادی و دشمنی ها همیشه اقتدار خود را درتمام عرصه های علمی ،نظامی و سیاسی حفظ کرده است و روزبه روز هم شاهد افزایش این اقتدار در عرصه جهانی و بین المللی هستیم .

 

نظر شما :