فرهنگ لازمه توسعه علمی است

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۸ کد : ۲۸۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۷۷
رئیس دانشگاه کاشان، فرهنگ را لازمه توسعه علمی دانست وگفت: حفظ فرهنگ دینی اسلامی و ارتقاء آن در بین نسل جوان ضروری است.

رئیس دانشگاه کاشان، فرهنگ را لازمه توسعه علمی دانست وگفت: حفظ فرهنگ دینی اسلامی و ارتقاء آن در بین نسل جوان ضروری است.

دکتر عباس کتابی  در نشست شورای فرهنگی  با اعضای هیات رئیسه، به تشکیل شورای فرهنگی در دانشکده های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل این شورا ها توجه ویژه به مسایل فرهنگی دانشجویان و استادان و ارتقاء فرهنگ در دانشگاه و همدلی و تبادل تجربیات فرهنگی است.

وی توجه به فرهنگ را ضروری دانست و گفت: استادان علاوه بر نقش علمی نقش تربیتی نیز باید داشته باشند.

دکتر کتابی در ارتباط با نقش برنامه های فرهنگی گفت: فعالیت و انجام کارهای فرهنگی در تمامی بخش های جامعه به ویژه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و استمرار این امور منجر به ارتقاء فرهنگ عمومی در آحاد جامعه خواهد شد.


 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این نشست هدف از تشکیل این نشست با هیات رئیسه دانشگاه را بررسی مشکلات و موانع فرهنگی ذکر کرد و گفت: از جمله وظایف شورای فرهنگی دانشگاه برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی برای فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانشگاه و همکاری برای گسترش و تعمق مبانی ارزشی،دینی،اخلاقی و انقلابی است.

حجت الاسلام امامی افزود: برای ارتقاء و توسعه فرهنگی در جامعه به خصوص در دانشگاه همکاری تمامی کارکنان اعم از مسئولان، استادان و دانشجویان لازم است.

وی خاطر نشان کرد: همیاری و مشارکت جوانان به ویژه دانشجویان در برنامه های فرهنگی، نوآوری خلاقیت و افزایش مشارکت عمومی در تمامی سلایق را به دنبال خواهد داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از استادن و اعضای هیات علمی دانشگاه خواست تا طرح ها و ایده های خود را در خصوص مباحث فرهنگی ارائه دهند تا شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ در جامعه باشیم.

در این نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه نیز مطالب و موضوعات خود را در خصوص ارتقاء فرهنگی ارائه نمودند.



نظر شما :