ضرورت ایجاد واحد آشنایی با مطالعه در رشته های دانشگاهی

۲۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۲ کد : ۲۸۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۰
دانشیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان گفت: راه اندازی دو واحد درس آشنایی با مطالعه و شیوه های مطالعه در دروس عمومی رشته های دانشگاه های کشور ضروری است.

دانشیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان گفت: راه اندازی دو واحد درس آشنایی با مطالعه و شیوه های مطالعه در دروس عمومی رشته های دانشگاه های کشور ضروری است.

دکتر محسن نیازی در مراسم بزرگداشت هفته کتاب در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به کاربردی بودن رشته کتابداری و نقش آن در فرهنگ سازی مطالعه و کتاب بایستی این واحد درسی به رشته های دانشگاهی افزوده شود.

وی هچنین بر ایجاد واحد علم اطلاعات و دانش شناسی کتابداری نیز در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: ترویج این رشته ها توسعه علمی را به همراه دارد.

وی مطالعه و کتاب را سرمایه عظیم برای انسان دانست و افزود: اگر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بطن زندگی انسان قرار نگیرد مانع پیشرفت او می شود.

دکتر نیازی، با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابداری در جامعه ما بسیار با مشکل مواجه است اظهار داشت: متاسفانه در صدا وسیما تبلیغات بازرگانی بیش از تبلیغ کتاب است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: مطالعه کتاب را اگر تعطیل کنیم فکر کردن را تعطیل کرده ایم.

وی تصریح کرد: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه ها یک سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد جامعه و گره گشای بسیاری از مشکلات آن در عرصه علمی و فرهنگی است.

دکتر نیازی، نوشتن و خودباوری را نیز از دیگر موارد موفقیت دانشجویان دانست و خاطر نشان کرد: اگر می خواهید انسان بزرگ و نویسنده بزرگی شوید خودباور باشید و تصمیم بگیرید از حالا بنویسید.

در این مراسم که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد از کتابداران، کتابخوانان، همیاران ک کتابخانه دانشکده های  علوم انسانی و ادبیات زبان های خارجی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

کتابخانه دانشکده های علوم انسانی و ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه کاشان با بیش از یکصد و شصت هزار جلد کتاب به زبان های فارسی،عربی،لاتین ،بیش از 500 عنوان نشریات فارسی و 2600 عنوان پایان نامه به زبان های فارسی عربی و لاتین پاسخگوی نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان و اساتید است.

نظر شما :