حجت الاسلام قرائتی: تقوا لازمه کسب علم است

۲۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۵ کد : ۲۸۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۵۱
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تقوا و ایمان رمز سعادت و توسعه علمی است.
حجت الاسلام قرائتی: تقوا لازمه کسب علم است
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تقوا و ایمان رمز سعادت و توسعه علمی است.

حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع دانشگاهیان دانشگاه کاشان اظهار داشت: تقوا، پرهیزکاری و خداپرستی اثر عمیقی در آگاهی، روشن بینی و فزونی علم و دانش دارد.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که قلب انسان به وسیله تقوا صیقل یابد، همچون آیینه، حقایق را درک می کند.

وی، خواندن قرآن و تفسیر آن را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: نکات مختلف قرآنی می تواند موضوع رساله دکتری قرار گیرد و هر حرف و آیه قرآن یک نکته دارد که با فراگیری آن انسان می تواند سعادتمند و مسیر درست زندگی خود را انتخاب کند.

حجت الاسلام قرائتی ، بهره گیری از احادیث و وقایع تاریخی را حایز اهمیت دانست و گفت: وقایع محرم ، کربلا و قیام امام حسین(ع) همه درس مکتب انسانیت و آزادگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، تواضع را از دیگر موارد مهم در کسب علم دانست و تصریح کرد: علمی سودمند است که به دیگر انسانها سود رساند و انسان را به سوی خدا سوق دهد.

به گفته وی، برخی افراد هرچه جلوتر می روند و علم و دانش آنان زیاد می شود نه تنها تواضع آنان بیشتر نمی شود بلکه کمتر هم می شود پس نمی توان ادعا کرد هرکس باسوادتر است اخلاقش بهتر است.

حجت الاسلام قرائتی، احترام گذاشتن به پدر و مادر را به دانشجویان تاکید کرد و افزود: بعد از خداوند، احترام به والدین یکی از اصول اخلاقی در مکتب اسلام است.

       

 

 

نظر شما :