آیت الله نمازی:معرفی شخصیت های علمی و دینی در بین نسل جوان ضروری است

۰۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۸۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۷
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: معرفی و شناساندن شخصیت های علمی و دینی در بین نسل جوان ضروری است.
 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: معرفی و شناساندن شخصیت های علمی و دینی در بین نسل جوان ضروری است.

آیت الله عبدالنبی نمازی  در نخستین همایش بزرگداشت علامه آخوند ملامحمد کاشانی در مشهد اردهال  با اشاره به شرایط بحران زده دنیای امروز افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه بشری که به بحران معنویت و هویت و اخلاق مواجه است، به غیر از اهل بیت و معصومین نیاز به الگوهای بزرگان شیعه است.

وی خاطر نشان کرد: جوانان مانیاز به الگوهایی دارند که هدایتگر باشند و از زندگی آنها اخلاق، رفتار، سیره و سلوک را الهام بگیرند.


 

عضو مجلس خبرگان رهبری شخصیت هایی نظیر علامه آخوند ملا محمد کاشانی را یکی از اسوه ها دانست و گفت: شخصیت های علمی فرهنگی و بزرگانی در عصرهای مختلف در اقصی نقاط ما می زیسته اند که نسل امروز هیچ آگاهی از آنها ندارند که استادان و مسئولان مربوطه بایستی این شخصیت ها را برای آنها استخراج و آثار شان را تبیین کنند.

آیت الله نمازی اظهار داشت: این عالم بزرگوار شخصیت برجسته ای بوده که یک قرن از ارتحال ایشان می گذرد و برگزاری این همایش به منظور آشنایی و آگاهی نسل جوان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه از آثار وجودی و بهره گیری از آثار علمی ایشان است.

به گفته وی،  مرحوم علامه آخوند ملا محمد کاشانی از شخصیت های برجسته و چهره های درخشان عرصه علم، فرهنگ، فقاهت، حکمت، فلسفه و عرفان است.

آیت الله نمازی با بیان اینکه زهد و تقوی یکی از صفات بارزی است که کاربرد سیاسی و اجتماعی دارد افزود: علما فارغ التحصیل مکتب ولایت و اهل بیت هستند.

امام جمعه کاشان اذعان کرد: این عالم روحانی شخصیت استثنایی در بین فقهای اصفهان و کاشان بود که جادارد بیشتر به شخصیت ایشان پرداخته شود.

 

 

نظر شما :