حجت الاسلام هدایت: هر حرکت و رسیدن به مقصودی به واسطه امام است

۰۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۷۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۴
به مناسبت دهه ولایت پاتوق سبک زندگی علوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین هدایت وبا حضور جمعی از دانشجویان به مدت دوروز در فضای آزاد جلوی سلف سرویس مرکزی دانشگاه برگزار شد.
 

به مناسبت دهه ولایت پاتوق سبک زندگی علوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین هدایت وبا حضور جمعی از دانشجویان به مدت دوروز در فضای آزاد جلوی سلف سرویس مرکزی دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد هادی هدایت در این نشست درخصوص امامت و سبک زندگی امیر المومنین (ع) مطالبی را ارائه نمود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت :در بحث امامت مبنایی وجود دارد که براساس آن حضور امام زمان(عج) شرط نیست واگر امام زمان (عج) حاضرباشند یا غائب در تحقق معنای امامت هیچ فرقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هدایت به دونوع تشریعی و تکوینی یا هدایت به امرتقسیم می شود افزود: هدایت به امر با هدایت تشریعی فرق می کند و 124هزار پیغمبرما به مأمور به هدایت تشریعی بودند. پس هدایت به امر به معنای هدایت تکوینی است.و هدایت امام ،دست خلق را گرفتن و به مقصود ومطلوبشان رساندن است با همان امر الهی وملکوتی.

ایشان در قسمت دوم سخنانش افزود: سبک زندگی امیرالمؤمنین شامل مبانی کاملا توحیدی است، اگر در تمام مراحل زندگی امیرالمومنین را ببینم یعنی وجه الله را دیده ایم و هرکار خیری یعنی دیدن وجه امیرالمومنین (ع).

هدایت با تأکیدبر اینکه یکی از منابع معتبر در تاریخ روایی و تفسیری ما شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید است که خود شخصی سنی است افزود: امیرالمومنین (ع)تنها بشری است که در عالم که توانسته همه فضائل و صفات را در خود جمع کند

ایشان در ادامه گفت : امیرالمومنین با وجود اجداد بزرگ و و شخصیتی که خود ایشان داشتند ولی با یتمیان و افراد زیر دست خود بسیار متواضع برخورد می کردند. ولی امروزه افراد قوی وشجاع انسانهایی هستند که دچار غرور وتکبرند وهیچ توجهی به زیر دستان و افراد ضعیف ندارند.

 

نظر شما :