گردهمایی روز جهانی باستان شناسی در کهن دیار کاشان

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۲:۴۵ کد : ۲۷۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۴۸
گروه باستان شناسی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان با همکاری انجمن علمی باستان شناسی این دانشگاه و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، گردهمایی روز جهانی باستان شناسی را به مناسبت روز جهانی باستان شناسی برگزار کردند.
 

 گروه باستان شناسی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان با همکاری انجمن علمی باستان شناسی این دانشگاه و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، گردهمایی روز جهانی باستان شناسی را به مناسبت روز جهانی باستان شناسی برگزار کردند.

مدیر گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان گفت: این گردهمایی با رویکرد علمی و آموزشی در زمینه های گوناگون مرتبط با باستان شناسی در حوزه های تخصصی سفالگری اسلامی و سفال زرین فام، شیوه نگارش خط میخی بر روی لوحه های گلی ، دسته بندی ابزارهای سنگی پیش از تاریخ برگزار شد.

 دکتر محسن جاوری خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور دکتر مژگان جایز متخصص دوره پیش از تاریخ، سهیل دلشاد متخصص فرهنگ و زبان های باستانی، حسن رعیت مقدم و ابوالفضل عرب بیگی متخصصین سفالگری دوران اسلامی و با شرکت دانشجویان باستان شناسی و علاقمندان دیگر رشته ها از جمله برنامه های افتتاحیه این گردهمایی در خانه باکوچی بود.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه این همایش نیز در محل تپه های سیلک همراه با برنامه های بازدید از محوطه باستانی سیلک و پخش تیزر در ارتباط با باستان شناسی و تقدیر از اساتید و خادمین باستان شناسی و میراث فرهنگی برگزار شد.

حدود 90 دانشجو در رشته کارشناسی باستان شناسی دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.

 

نظر شما :