نهج البلاغه کهن ترین منشور حقوق بشر مرکز اسناد سازمان ملل متحد

۲۸ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۹ کد : ۲۷۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۲۱
عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه کاشان گفت: کتاب ارزشمند نهج البلاغه در کتابخانه مرکز اسناد سازمان ملل به عنوان کهن ترین منشور حقوق بشر موجود است و نامه 35 نهج البلاغه یکی از اسناد ثبت شده در این سازمان است.
 

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان گفت: کتاب ارزشمند نهج البلاغه در کتابخانه مرکز اسناد سازمان ملل به عنوان کهن ترین منشور حقوق بشر موجود است و نامه 35 نهج البلاغه یکی از اسناد ثبت شده در این سازمان است.

دکتر عبدالله موحدی محب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد بزرگ قربان وغدیر وگرامیداشت دهه ولایت بیان داشت: دانشگاه کاشان اولین دانشگاهی است که پذیرش دانشجو را در رشته نهج البلاغه در مقطع دکتری دارد.

وی خاطر نشان کرد: این رشته در مقطع کارشناسی و دکتری سالهاست که در دانشگاه های هندوستان در حال تحصیل است.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه افزود: به غیر از کتابهای آسمانی تورات، انجیل و قرآن کریم که تفاسیر بسیاری از آنها موجود است،  نهج البلاغه تنها کتابی است که بالغ بر 400 تفسیرو شرح ازآن در دست است و بیش از 100 دفعه این کتاب ارزشمند به زبان فارسی و بسیاری از زبان های رایج و غیر رایج ترجمه شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کتابخانه بنیاد نهج البلاغه مشتمل بر ترجمه نهج البلاغه به زبان های دنیا می باشد تصریح کرد: بعد از معرفی این کتاب رشته ها و موضوعات متعددی از این کتاب استخراج شدند که ازجمله آن می توان به اقتصاد، جامعه شناسی، سیاست و تأثیر روابط بین الملل در نهج البلاغه اشاره کرد.

حجت الاسلام موحدی محب اظهار کرد: کشور ما به عنوان کشوری که مرکز شیعه است نهج البلاغه آنچنان که باید به آن پرداخته نشده است و باید بیشتر به این کتاب ارزشمند پرداخته شود.

 

( ۵ )

نظر شما :