همایش چشم اندازها و چالش های مدیریت شهری در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۳ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۷۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۲
همایش چشم اندازها و جالش های مدیریت شهری و روستایی با حضور شهرداران، اعضاء شوراها و دهیاران شهرها و روستاهای شمال و شمال غرب استان اصفهان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

نخستین همایش چشم اندازها و چالش های مدیریت شهری و روستایی شهرستان های شمال و شمال غرب استان اصفهان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء توان مدیریتی اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران و ارائه قابلیت ها و توانمندی های دانشگاه به مجموعه شهری ذکر کرد و اظهار داشت: در این همایش نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه ملی و تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله،نحوه تامین منابع مالی شهر ها و روستاها، سرمایه اجتماعی، اعتمادسازی و مشارکت مردمی و وچالش ها، فرصت ها و تهدید های پیش روی تحقق سندچشم انداز در حوزه مدیریت شهری بررسی می شود.

دکتر عباس کتابی به پتانسیلها و قابلیت ها این دانشگاه در زمینه های مختلف انرژی، اسانس، فرش و مراکز کارآفرینی و رشد اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری و خدمات بایستی در راستای رفع نیازهای مردم صورت پذیرد.

وی به رتبه 17 علمی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: امروز علم و فناوری رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و باید سعی کرد تا علم تبدیل به فناوری و در خدمت مردم بکار گرفته شود.

 دبیر برگزاری این همایش گفت: در این همایش اساتید برجسته کشوری مباحثی را در خصوص مدیریت شهری سخنرانی خواهند کرد.

محمد عصاری گفت:  برگزاری این همایش در دانشگاه کاشان، فرصتی است تا این دانشگاه به عنوان یک نهاد منطقه ای و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی تعریف شده در سند چشم انداز خود در زمینه شناسایی و پاسخگویی به نیازهای همه جانبه به این مهم بپردازد.

وی اظهار داشت: وجود شورا و نظام شورایی در سطح مدیریت شهر ها و روستاها در سال های اخیر نشانه ای از حرکت به سوی اجرای نظام نوین مدیریت در شهرها و روستاها بوده و بیانگر خواست پنهان و آشکار مردم برای برخورداری از نهادهای مدنی مناسب با مقتضیات این عصر تلقی می گردد.

 وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی با لحاظ نهادها و سازمانهای دولتی پشتیبانی کننده به نظر می رسد موثرترین عامل در مدیریت شهری و مدیریت روستایی شوراهای اسلامی و به تبع آن شهرداران و دهیاران منتخب این نهادهای محلی هستند.

عصاری ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش نقطه آغازی برای حرکتی مستمر و ارزشمند در جهت هم افزایی ظرفیت های ناحیه با محوریت دانش و تجربه به سوی توسعه پایدار همه جانبه باشد.

سخنرانی پروفسور عباس سعیدی استاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص پیوند شهر و روستا در سطح ناحیه، دکتر محمد آیینی با موضوع تامین مالی پروژه های شهر و روستا، دکتر علی باغبانیان نماینده پیشین نطنز و بادرود در مجلس شورای اسلامی و دکتر علی اصغر شیره پز رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد و حضرت آیت الله نمازی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان از برنامه های این همایش یکروزه در دانشگاه کاشان می باشد.

 

نظر شما :