سومین جلسه شب حیات در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۲:۱۱ کد : ۲۷۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۷
سومین جلسه ازجلسات شب حیات با حضور بیش از 300 نفر از دانشجویان همراه با برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی در دانشگاه کاشان برگزارشد.
 

سومین جلسه ازجلسات شب حیات با حضور بیش از 300 نفر از دانشجویان همراه با برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی در دانشگاه کاشان برگزارشد.


 

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا در بخش نخست در کنار قبور شهدای گمنام دانشگاه با موضوع الگوگیری از شهدا مطالبی را ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری با اشار به اینکه  دو راه برای تأمین نیازهای ما وجود دارد: 1) تامین با تجارت2) تامین با خسارت افزود: به عنوان نمونه گذراندن شب به دو صورت الهی و غیرالهی می تواند باشد که گذراندن شب با عبادت و راز و نیاز با خدا تجارت است وگذراندن شب با گناه خسارت است. از نمونه های دیگر تجارت و تامین نیاز الهی شهادت است که بالاترین تجارت است.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، با اشاره به اینکه علم آموزی و دوستیابی هر دو نیازند که در هر دو هم تجارت هست و هم خسارت تصریح کرد: انسان باید بدنبال دوستانی باشد که در روز مبادا از او فرار نکند بلکه بسوی او بدود.در روز قیامت کسانی هستند که وقتی حال و روز دوست خود را می بینند می گویند کاش با او دوست نبودم چون از دستش فرار می کند.

وی با بیان اینکه ، یکی از بهترین دوستیابی ها، ‌دوستی با اهل بیت (علیهم السلام) و شهداست افزود: شهدای گمنام دوستان خود را اهل بیت (علیهم السلام) قرار دادند.
 


 

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ابراهیمی در بخش دوم این برنامه در مسجد دانشگاه  به شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه با محوریت اهمیت دعا و جایگاه آن در زندگی ما پرداخت .

وی با اشاره به اینکه، درمیان اعمال عبادی دعا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که بهترین و والاترین کارها نزد خداوند با اوست افزود: دعا نشان‌دهنده‌ی شناخت و معرفت خالق و  بیانگر عجز و ضعف انسان در برابر خداوند است و از آنجایی که زندگی امروز سرشار از بلاء‌و ابتلائات است ، دعا بلای مقطعی را دفع می کند.

کارشناس حوزه ودانشگاه با توجه به اینکه تضرع باعث شناخت خداست افزود: مسبب الاسباب خداست ، درد را به کسی باید گفت که توانایی حل کردن آن را داشته باشد، البته انسان باید بداند چگونه گفته هایش را با خدا در میان گذارد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد: اگر آدمی اهل تضرع نشود دچار قساوت قلب می شود و عمل زشتی که انجام می دهد در نظرش زیبا جلوه می کند اینجاست که به خودمان برای گناه کردن حق می دهیم.

 شایان ذکر است شب حیات یک شب زنده داری معرفتی دانشجویی است که به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه همراه با برنامه های فرهنگی مذهبی قرائت زیارت آل یاسین ومناجات با امام زمان، قرائت دسته جمعی قرآن ، خلوت با محبوب ، مناجات امیرالمومنین وتوزیع سحری برگزار شد.

 

نظر شما :