حجت الاسلام قرائتی: وظیفه استادان دفاع از عقاید و شبهات دانشجویان است

۰۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۲ کد : ۲۷۴۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۰
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وظیفه استادان دفاع از عقاید و شبهات جوانان و دانشجویان است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وظیفه استادان دفاع از عقاید و شبهات جوانان و دانشجویان است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در نخستین همایش منطقه ای رؤسا و معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس در پردیس خواهران دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه از مدت 34 سال انقلاب اسلامی تنها یک چهارم آن جنگ نظامی داشته ایم افزود: بعد از آن با جنگ فرهنگی روبرو بوده ایم و دشمن جوانانمان را با انواع شبهات روبرو کرده اند.

وی ، نخستین دفاع را عقیده و بعد از آن دفاع از مغز دانست و اظهار کرد: دفاع از مغز بهترین دفاع است و اگر مغز و فکر به کسی بدبینی داشته باشد مشکلات عدیده ای را به همراه دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه گاهی ممکن است یک شبهه در مسائل اعتقادی و اخلاقی وارد شود افزود: استادان دانشگاه بایستی بیشتر دانشجویان را مورد توجه قرار داده و به شبهات دانشجویان پاسخ دهند.


 

وی خطاب به اساتید خاطر نشان کرد، همانگونه که قرآن می فرماید: "اگر کفار را غمگین کنید برای شما عمل صالح نوشته می شود وما بایستی با آموزش و برخوردها به گونه ای عمل کنیم که دشمن از ما بترسند.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه جوانهای ما آسیب پذیرند افزود: بعد از جلسه درس با دانشجویان حرف بزنید و گفتگوی چهره به چهره برای رفع مشکلات دانشجویان لازم است.

استاد حوزه و دانشگاه و معلم اخلاق خاطر نشان کرد: گاهی رسیدگی به یک دانشجو از هزار ایدئولوژی بیشتر است.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: نجات نسل نو از شبهات لازم است و مغزهای اعتقادی جوانها را دریابید و حفظ کنید.

 


نظر شما :