ازدواج امری ظریف، پیچیده ولی در عین حال ضروری است

۱۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۷۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۳
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: ازدواج امری ظریف، پیچیده ولی در عین حال ضروری است.
 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: ازدواج امری ظریف، پیچیده ولی در عین حال ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشجویان حاضر در مسجد به بیان رسالت های خانواده، جامعه و دانشگاه در تسهیل امر ازدواج پرداخت و افزود: یکی از موضوعاتی که بایستی به شکل جدی به آن پرداخته شود امر ازدواج است.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری سبک زندگی حسینی ، فاطمی و الهی داشته باشیم باید  به ازدواج  توجه ویژه کرد .

وی با بیان اینکه، اگر مشکلات ازدواج بخواهد حل شود، دولت به تنهایی نمی تواند به راهکار درست برسد افزود: بلکه همه خانوادها، همه جوانان.ومسئولین باهمکاری یکدیگر بایستی مشکلات را حل و برای رفع موانع ازدواج تلاش کنند ومقدمات لازم برای آن تهیه شود.

وی با تأکید بر ضرورت کاهش سن ازدواج، مناسبترین سن ازدواج را 20 تا 25 سالگی ذکر کرد و گفت: دشمنان ما با استفاده از ماهواره وتبلیغات سوء در رسانه های خود در تلاش هستند که سن ازدواج را به تأخیر بیندازند و جامعه اسلامی را دچار تزلزل نمایند.

وی با بیان اینکه، برخورداری از تحصیلات عالیه مانند اخذ مدرک کارشناسی یک ارزش و فضیلت است، ولی همسر یک ضرورت است افزود: نخستین نیاز بشر، اکسیژن؛ دومین نیاز آب و سومین نیاز لباس است و طبق فرمایش قرآن، همسر لباس است.

خادمیان در ادامه به بیان اولویت های نادرست جوانان در ازدواج پرداخت و تأکید کرد: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود بهترین وآسانترین کار فراهم کردن ملزومات ‌ازدواج آسان برای جوانان به خصوص دانشجویان است.

وی خاطر نشان کرد: ازدواج را آسان بگیریم ولی ظریف و با دقت و با حوصله مراحل آن پیگیری شودوجوانان باید جسارت و اراده ازدواج پیدا کنند.

حجت الاسلام خادمیان، به ایجاد خوابگاه متأهلین در دانشگاه کاشان اشاره کرد وافزود: یکی از راههایی که می توان ازدواج دانشجویی را آسان کرد این است که تسهیلات دانشگاهی برای دانشجویان متأهل در نظر گرفته شود.

 

نظر شما :