افزایش یک هزار نفری پذیرفته شدگان دانشگاه کاشان

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۲۶۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۳۴
رئیس دانشگاه کاشان، از افزایش یک هزار نفری دانشجویان پذیرفته شده در سال تحصیلی 92-93 این دانشگاه نسبت به سال قبل خبر داد.
 

رئیس دانشگاه کاشان، از افزایش یک هزار نفری دانشجویان پذیرفته شده در سال تحصیلی 92-93 این دانشگاه نسبت به سال قبل خبر داد.

 دکتر عباس کتابی، تعداد پذیرفته شدگان امسال دانشگاه کاشان را حدود سه هزار نفر ذکر کرد و افزود: امسال حدود یک هزار و 150 دانشجو در دوره کارشناسی ارشد، یکصد دانشجو در دوره دکترا و یک هزار و 750 دانشجو نیز در دوره کارشناسی این دانشگاه پذیرفته شده اند.

وی، با اشاره به اینکه 70 درصد از پذیرفته شدگان خانم و بقیه آقا هستند افزود: حدود 30 درصد از دانشجویان بومی و بقیه غیر بومی می باشند.

وی، به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اشاره کرد و یادآورشد: رشته های دکترا از 9 رشته سال 90 به 36 رشته و رشته های کارشناسی ارشد از 50 رشته در سال 90 به 67 رشته افزایش یافته است.

رییس دانشگاه کاشان، ایجاد پردیس خواهران را گامی موثر در تحول آموزشی و ارتقاء سطح علمی این دانشگاه ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط شهر دارالمومنین شهر کاشان با ایجاد این پردیس شرایط تحصیل در محیط امن برای خانم ها فراهم شده است.

به گفته وی، در این مجموعه کلیه امکانات آموزشی، رفاهی و ورزشی برای دانشجویان خانم فراهم است و در سال جاری خوابگاهی با ظرفیت 80 نفر برای دانشجویان خانم غیر بومی در این واحد در نظر گرفته شده است.   در دانشگاه کاشان حدود 7500 دانشجو در 160 رشته گرایش مشغول به تحصیل هستند.

 

نظر شما :