مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۲ کد : ۲۶۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۸۴
به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری و سوگواری به همین مناسبت در مسجد دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق مراسم عزاداری و سوگواری به همین مناسبت در مسجد دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیر گروه رشته تصوف و عرفان اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم ، با اشاره به اینکه در زمان امام صادق (ع) پایه های معرفت گذاشته شد گفت: احسان یک مرتبه از معرفت است که انسان را به سرمنزل مقصود می رساند.

حجت الاسلام الهی منش، از کمالات اخلاقی بارز امام صادق (ع) داشتن روحیه گذشت واحسان وکظم غیظ ذکر کرد وافزود: چنانچه مابخواهیم به این کمالات دست پیداکنیم بایستی معرفت وشناخت خود را نسبت به هستی و خالق خود تقویت کنیم.

وی، با بیان اینکه طبق روایات، انسان عاقل فرصت شناس است افزود: انسان بایستی  از فرصت هایی که برایشان فراهم شده  به درستی استفاده کنند.

وی، به اوضاع ویژه دوران امام صادق(ع) اشاره کرد و بیان داشت: ایشان با تأسیس حوزه های علمیه به تبیین ابعاد مختلف مذهب تشیع پرداخت و شاگردانی را در علوم متنوع از جمله، فقه، اصول، فلسفه، کلام، طب، فیزیک و شیمی تربیت کرد.

استاد طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه اظهار داشت: اوهرگز تسلیم طاغوت های عصرش نشد، بلکه همواره با آنها در ستیز بود و سرانجام در همین راستا او را شهید کردند.

حجت الاسلام الهی منش، اما م صادق (ع) نیز همچون، دیگر ائمه هدی، مصداق روشن انسان کامل و نمونه عالی گذشت و خیرخواهی بودند.

مداحی مداح اهل بیت، ذکر مصیب شهادت امام صادق(ع) و سینه زنی و پذیرایی ناهار از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما :