ضیافت اندیشه در ارتقاء دینی و معرفت افزایی اساتید تاثیر گذار است

۱۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۷ کد : ۲۶۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۹
رییس دانشگاه کاشان گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه ها نقش مهمی در ارتقاء دینی و معرفت افزایی و بصیرت اساتید دارد.

رییس دانشگاه کاشان گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه ها نقش مهمی در ارتقاء دینی و معرفت افزایی و بصیرت اساتید دارد.

دکتر عباس کتابی، در مراسم شروع طرح ضیافت اندیشه اساتید، یکی از تحولات مهم در آموزش عالی را برگزاری طرح ضیافت اندیشه ذکر کرد و افزود: این گونه دوره ها ضمن ارتقای فرهنگی و معرفتی اساتید در توانمند سازی نظام آموزش عالی با محوریت دینی که خاستگاه مقام معظم رهبری است بسیار تاثیرگذار است.


 

وی اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید برطرف کننده کمبود های فرهنگی دانشگاه هاست و در جهت احیاء نظام تعلیم و تربیت اسلامی و ارتقاء بصیرت علمی و فرهنگی استادان می باشد.

وی، به گفتمان علم و فناوری اشاره کرد و گفت: لازمه تحول و پیشرفت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی  واجتماعی کشور علم و فناوری  است.

وی، تعلیم علوم دینی و مباحث معرفتی را در پیشرفت علوم دیگر حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم در عرصه علمی موفق باشیم علم باید در خدمت مردم و در راستای اقتضائات مردم باشد.

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه برگزاری این دوره ها در تقویت تعامل و فضای فرهنگی و معرفتی دانشگاهها، و نیز مرتفع کردن مسائل فرهنگی و علمی دانشجویان نیز  نقش مهمی دارد ابراز امیدواری کرد: تا این طرح بتواند در اسلامی شدن دانشگاه ها و در عرصه مباحث مذهبی، سیاسی، علمی، تبادل نظرات و انتقال تجربیات ارزشمند موثر باشد و منشا برکات فراوانی برای جامعه دانشگاهی شود.



( ۱ )

نظر شما :