انتشار کتاب رهیافت های توسعه اجتماع

۱۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۳ کد : ۲۶۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۱
کتاب "رهیافت های توسعه اجتماع: سرمایه اجتماعی و توانمندسازی" اثر دکتر "محسن کوهی" کارشناس واحد مطالعات و بهره وری دانشگاه کاشان به زبان انگلیسی منتشر شد.
 

کتاب "رهیافت های توسعه اجتماع: سرمایه اجتماعی و توانمندسازی"  (Community developments Approaches,social capital and Empowerment )  اثر دکتر "محسن کوهی" کارشناس واحد مطالعات و بهره وری دانشگاه کاشان به زبان انگلیسی منتشر شد.

 این کتاب توسط انتشارات دانشوران( Scholars press  ) که در کشورهای آلمان و انگلستان شعبه دارد، در پنج فصل و در 252 صفحه به زبان انگلیسی چاپ و 95 یورو قیمت گذاری شده است.

به نقل از مولف  درفصل اول کتاب کلیاتی در مورد موضوع سرمایه اجتماعی ، مشارکت و توانمندسازی ، بیان مسئله اهداف و اهمیت موضوع آمده است.


 

به گفته وی، در فصل دوم  نیز ادبیات پژوهش در مورد موضوعات مذکور مرور شده است.

وی، روش شناسی پژوهش، بررسی و تحلیل داده های موضوع و بحث و نتیجه گیری در مورد ارتباط سرمایه اجتماعی و توانمندسازی را از دیگر موضوعات ارائه شده در فصل سوم تا پنجم این کتاب ذکر کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: کتاب مذکور پژوهشی است در مورد دو رهیافت مهم توسعه اجتماع که عبارتند از سرمایه اجتماعی و توانمندسازی - سرمایه اجتماعی به تراکم منابع رشد یافته در ارتباطات اجتماعی و توانمند سازی نیز به افزایش ظرفیت های فردی و گروهی برای توسعه موثر و پایدار و افزایش دامنه انتخاب و انتقال آن به کنش ها و نتایج مطلوب اشاره دارد. این کتاب قصد دارد تا ارتباط بین سرمایه اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی را بررسی نماید.

 

 

نظر شما :