مهندس میرسلیم: تولید توامان انرژی، افزایش بهره وری را به همراه دارد

۰۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۶ کد : ۲۶۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۴
عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تولید توامان انرژی موجب افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی می شود.
عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تولید توامان انرژی موجب افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی می شود.

مهندس سید مصطفی میرسلیم، در کنفرانس ملی تولید برق در دانشگاه کاشان افزود: تولید توامان، مصرف بکارگیری مجموعه ای از فناوری هاست که به صورت توامان برق، گرما و در صورت نیاز سرما را در نزدیکی محل مصرف به وسیله فرآیند واحد از سوخت های سنگواره ای یا منابع تجدید پذیر از جمله توده زیستی تولید می کند.


 

وی، با اشاره به اینکه سامانه های تولید توامان 75 تا 85 درصد از منابع انرژی سوخت را به انرژی قابل مصرف تبدیل می کنند اظهار داشت: در تولید مجزای برق و گرما بازده تولید برق از 60 درصد تجاوز نمی کند و بازده دیگهای بخار نیز در حدود 90 درصد است.

وی خاطر نشان کرد:  از آنجا که مزیت تولید توامان، حذف هزینه های انتقال و کاهش هزینه های توزیع برق است  افزود: اگر حجم انتقال برق به شبکه در سامانه تولید توامان زیاد باشد همچنان هزینه های انتقال و توزیع در شبکه چشمگیر خواهد بود.

وی یاد آور شد: مزیت دیگر تولید توامان، کاهش هزینه های سرمایه گذاری برای کاهش خطوط انتقال است.

مهندس میر سلیم، با بیان اینکه تولید توامان با مصرف بایستی به صورت یکپارچه استفاده شود افزود: در شرایطی که مواد مذکور تولید شود ولی توانایی استفاده از هریک از آنها وجود نداشته باشد تولید توامان بی فایده است.

این کنفرانس به مدت دو روز در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

نظر شما :