رییس دانشگاه کاشان: مصرف بهینه انرژی گام رسیدن به توسعه اقتصادی است

۰۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۷ کد : ۲۶۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۵
رییس دانشگاه کاشان گفت: مصرف بهینه انرژی در دنیای کنونی نقش بی بدیل در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تحولات سیاسی دنیا دارد.
 

رییس دانشگاه کاشان گفت: مصرف بهینه انرژی در دنیای کنونی نقش بی بدیل در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تحولات سیاسی دنیا دارد.

دکتر عباس کتابی، در کنفرانس ملی تولید برق همزمان با حرارت برودت و سیستم های هیبریدی افزود: با توجه به ویژگیهای منحصر بفرد سیستم های تولید همزمان برق حرارت و سرما نظیر راندمان بالا، کاهش آلودگی های زیست محیطی و تاثیرگذاری عمده در کاهش تلفات سیستم های انتقال این سیستم ها به  وسعت در حال افزایش می باشند.


 

وی، با اشاره به اینکه در گذشته تولید انرژی الکتریکی توسط سوخت های فسیلی انجام می شد و انتقال این انرژی تا مراکز مصرف  حدود 25 درصد در خطوط انتقال هدر می رفت اظهار داشت: بهره برداری بهینه واحد تولید همزمان، موجب افزایش راندمان انرژی می شود.

دکتر کتابی خاطر نشان کرد:  توجه ویژه به صاحبان صنایع به بحث سیستم های تولید همزمان انرژی شامل برق، حرارت و سیستم های هیبریدی تولید انرژی موجب می شود تا در آینده ای نزدیک استفاده بهینه از انواع سوختها در صنایع کشور و در برخی موارد جایگزین نمودن آن با انرژی های تجدید پذیر جایگاه اصلی خود را بیابد.

رییس دانشگاه کاشان مصرف انرژی را در سه حوزه مصرف کننده، تحقیقاتی و سیاستگذاری حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور و اهمیت مباحث مربوط به مصرف سوختهای فسیلی، تجدیدپذیر و ارتباط موثر آن با مسایل مهم و حیاتی در زمینه های انرژی، برگزاری این کنفرانس می تواند فرصت مناسبی برای تبادل آراء، ارائه تحقیقات و مقالات متخصصان و محققان صنعت و دانشگاه باشد.

دکتر کتابی ابراز امیدواری کرد : تا با برگزاری این کنفرانس، کمیته علمی دائمی تولید برق نیز در راستای افزایش تولید و مصرف بهینه انرژی تشکیل شود.

 

نظر شما :