ابتدایی ترین امر برای فعالیت در تشکیلات فرهنگی داشتن عزم و اراده قوی برای کار است

۰۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۶۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۶
مدرس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ابتدایی ترین امر برای فعالیت در تشکیلات فرهنگی داشتن عزم و اراده قوی برای کار است.
 

مدرس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ابتدایی ترین امر برای فعالیت در تشکیلات فرهنگی داشتن عزم و اراده قوی برای کار است.

دکتر حسین عرب اسدی، در دومین روز از کارگاه آموزشی دانشجویان فعالین فرهنگی کانون ها و تشکل ها با موضوع ضرورت های کار تشکیلاتی، با بیان اینکه ابتدایی ترین امر برای فعالیت در تشکیلات فرهنگی داشتن عزم و اراده قوی برای کار است و عزم به معنای اقدام جدی است وبرای اقدام بایستی هزینه کرد افزود: وقت، مال، جان و آبرو هزینه در هر اقدام است.


 

وی با اشاره به حدیث حضرت علی (ع) که می فرمایند : "ارزش هر کس به اندازه اراده هایی است که دارد"اظهار داشت: خداوند وعده داده است که وقتی کسی را دوست دارد تمام اراده اش را برای پیشرفت و پشتیبانی ایشان صرف می شود.

دکتر عرب اسدی گفت: نقطه مهم در تشکیلات آرایش منظم است به معنی اینکه کار فرهنگی باید شکل و ظاهر داشته باشد و نظم داشتن یعنی تقسیم کار ، یعنی معلوم باشد هر کس چه مسئولیتی دارد.

مدرس دانشگاه امام صادق (ع) سم مهلک تشکیلات را شکاف افتادن بین افراد مجموعه دانست و افزود: ما در تشکیلات اختلاف سلیقه داریم نه اختلاف عقیده ، تمام اختلاف سلیقه ها را می توان تحمل کنیم و بایستی جذب حداکثری و دفع حداقلی جزو مبانی کار ما باشد.

جانشین سابق فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به ناتوانی فرهنگی دشمن گفت: در جبهه فرهنگی باید تقسیم کار باشد و با الهام گرفتن از الگوهای حاضر در دفاع مقدس همچون شهیدان حسن باقری، همت ، کاوه و ... می توان بهترین برنامه ریزی را داشت و با بهره گیری از نیروهای موجود و با حسن تدبیر آنها را در جهت فعالیت های فرهنگی دانشجویی مدیریت کرد.

دکتر عرب اسدی محورهای کارهای فرهنگی را به ترتیب نگاه ، حرکات ، فکر و قلب دانست و افزود: در عملیات فرهنگی شما هدف گیری نمی کنید بلکه هدف گیری می شوید یعنی باید کاری بکنید که کسی که می خواهد جذب شود شما را بپذیرد.

لازم به ذکر است به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان، کارگاه آموزشی دانشجویان فعال فرهنگی با حضور 80 نفر از فعالین کانون ها و تشکل های دانشجویی به مدت دو روز (چهارم و پنجم مهرماه 92) در پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه برگزار شد.

 

نظر شما :