پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز دانشجو

۱۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۲ کد : ۲۶۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۱۴
شانزدهم آذر سال 1332 نمایانگر روح استکبار ستیزی ، استقلال خواهی ، عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است.
 

شانزدهم آذر سال 1332 نمایانگر روح استکبار ستیزی ، استقلال خواهی ، عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است.

تاثیر دانشجویان مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران در تحولات تاریخ معاصر برای تعالی، پیشرفت و استقلال فکری، فرهنگی و علمی کشورمان انکار ناپذیر است.

امروز قدرتهای بزرگ عالم با سلاح جنگ نرم و تهاجم و ناتوی فرهنگی درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران می باشند و در این جبهه درصدد تخریب هویت ملی - اسلامی و تضعیف باورهای انقلابی و دینی و نیز جلوگیری از رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی جوانان این مرز و بوم هستند که به حول قوه الهی این اهداف آنها با شکست مواجه خواهد شد.

ما بر این باوریم که خودکفایی و دستیابی فرزندان و دانشمندان جوان ایران به فناوری‌های نوین همچون غنی سازی هسته‌ای، نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و صنعت هوا فضا، مرهون ایمان به خدا و خودباوری و تلاش خستگی‌ناپذیر جوانان کشور است.

تقارن روز دانشجو با ایام سوگواری سالار شهیدان تبلور این نکته است که دانشجویان ایرانی، شاگردان مکتب عاشورا هستند و درس شیرین شهادت در راه حق را از استاد بزرگ آزاداندیشان عالم ،حسین‌بن علی فراگرفته‌اند و در پاسداری از آموزه‌های اصیل اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب خمینی(ره)، آماده ثبت کربلایی دیگر در صفحات تاریخ هستند.

دانشگاه کاشان ضمن بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان (ع) ، جامعه دانشگاهی کشور را به همدلی، یکپارچگی و وحدت در سایه سار ولایت فقیه و تلاش برای پیمودن هر چه بیشتر قله های رفیع علم و فناوری توام با تبعیت از علوم اسلامی و ارزش های اخلاقی و دینی دعوت کرده و سربلندی، عزت و پیشرفت ایران اسلامی را از حضرت حق تعالی خواستار است.

دکتر عباس کتابی

رئیس دانشگاه کاشان

 

 

 

نظر شما :