مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت علوم،: روابط عمومی نقش حیاتی در توسعه سرمایه اجتماعی دارد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ | ۲۱:۳۲ کد : ۲۵۷۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۳

مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اهیمت جایگاه روابط عمومی در سازمان اشاره کرد و افزود: روابط عمومی نقش حیاتی درجلب افکار عمومی و  توسعه سرمایه اجتماعی دارد.

 خانم دکتر مهدخت بروجردی در نشست اداری شهرستان کاشان که با حضور رؤسا و مدیران روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها در فرمانداری کاشان برگزار شد، افزود:  روابط عمومی با ایجاد تعاملات مثبت بین سازمان‌ها و جامعه، اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد و به ایجاد شبکه‌های اجتماعی قوی کمک می‌کند، که همه این‌ها به سرمایه اجتماعی کمک می‌کنند.

وی بر اهمیت نقش روابط عمومی در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی نقش حیاتی در تنویر افکار عمومی دارد و به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه عمل می‌کند.

خانم بروجردی با بیان اینکه افکار عمومی نمایانگر دیدگاه‌های مردم است و وظیفه اصلی روابط عمومی جلب و جذب مخاطبان و ارتباط با عموم مردم است، اظهار کرد: از طریق اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع، روابط عمومی می‌تواند به روشن‌سازی مسایل، افزایش آگاهی عمومی و شکل‌دهی به نظرات عمومی کمک کند

کارشناس علوم ارتباطات،  مدیر سازمان، نهادهای مدنی و مخاطبان اصلی را سه ضلع اصلی روابط عمومی عنوان کرد و گفت: مدیر روابط عمومی باید نقش واسط بین این نهادها و مخاطبان را ایفا کند، و روابط عمومی  نباید وابستگی سیاسی، مالی یا اقتصادی به بدنه سازمان داشته باشند.

وی تاکید کرد : موفقیت سازمان‌ها در گرو برقراری روابط عمومی موثر، اعتمادسازی و عدم وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی است.

در ادامه خانم دکتر بروجردی، عدم تمرکز قدرت و جاه‌طلبی را لازمه روابط عمومی موفق دانست و گفت: مدیران روابط عمومی باید دیدگاهی قوی و مثبت داشته باشند و از احساسات منفی و روابط بد در بدنه سازمان پرهیز کنند.

دکتر بروجردی داشتن ایمان و تقوا را لازمه روابط عمومی سازمان بیان کرد و افزود: ویژگی‌های شخصیتی و ایمانی افراد باید به گونه‌ای باشد که زبان و رفتارشان نشان‌دهنده ایمان و تقوا باشد، به طوری که فرد خجالت بکشد از اینکه زبانش به گونه‌ای باشد که نشان‌دهنده ضعف یا بی‌تفاوتی باشد.

وی  داشتن سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را دیگر موارد روابط عمومی سازمان بیان کرد و اظهار داشت:  سواد رسانه‌ای به معنای توانایی تشخیص و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای است، و اهمیت آن در دنیای امروز بسیار بالا است.

وی صداقت و راستگویی را تاکید کرد: روابط عمومی ها بایستی تقوا و اخلاق را نیز رعایت کنند و در روابط اجتماعی و سیاسی باید شخصیت قوی و محکم داشته باشند، به گونه‌ای که بتوانند در مقابل تطبیق‌ها و تهدیدات مقاومت کنند. شخصیت باید هم‌زمان انعطاف‌پذیر و محکم باشد، به طوری که بتواند به راحتی با تغییرات و چالش‌ها مقابله کند.

خانم دکتر بروجردی همچنین، بر اهمیت زبان و رفتار تاکید کرد و گفت: برقراری رفتار ساده و صمیمی با دیگران  نشان‌دهنده اهمیت صداقت، تواضع و قدرت در بیان و رفتار فرد است.

وی به اهمیت نقش روابط عمومی در  سلامت و زندگی افراد اشاره کرد و افزود: روابط عمومی باید به صورت صحیح و بدون اغراق عمل کند و نباید تبلیغات نادرستی ارائه دهد.

امام جمعه کاشان : روابط عمومی ها در جهاد تبیین اثرگذارند

 نماینده ولی فقیه  در منطقه و امام جمعه کاشان هم با بیان اینکه رسانه‌ها با جهاد تبیین نگذارند استکبار جای حق و باطل را تغییر دهد گفت: استکبار تمام تلاشش را برای توقف صنعت و تولید در ایران به کار می‌بندند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی  با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در این حوزه نقش مهمی برعهده دارند خاطرنشان کرد: افرادی که رسانه دارند و در فضای رسانه‌ای فعالیت می‌کنند باید در حوزه جهاد تبیین فعالیت کنند و نگذارند که استکبار جهانی با لجن پراکنی خود جای حق و باطل را عوض کنند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان  نیز  با اشاره به اینکه روابط عمومی ها امیدآفرینی و اعتمادسازی را در جامعه تقویت کنند گفت: امیدآفرینی، اقناع و اعتماد سازی در جامعه از وظایف مهم روابط‌عمومی‌ها بوده و کار تبیینی در قالب مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران به مراتب سخت‌تر از دیگر نقاط دنیا است.

 احسان مشگلانی  با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مناسب به مردم، افزود: روابط‌عمومی‌ها باید اقناع سازی در جامعه را در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه مخاطب شناسی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی با استفاده از ابزارها و فعالیت های خاص حرفه ای به ایجاد سازش و تفاهم بین سازمان و گروه های مخاطب دست می یابد و از رهگذر این گونه فعالیت ها می تواند فرهنگ صحیح و پویا را تبلیغ کند.

 مشگلانی تاکید کرد: دانش روز و تکنولوژی باید در ارتقاء عملکرد روابط عمومی‌ها بکارگیری شود و این قشر فرهیخته باید با جامعه هدف ارتباط موثر داشته و همچنین در معرفی سازمان مطلوب عمل کند.

در پایان این مراسم از  روابط عمومی های برتر ادارات کاشان تجلیل شد.

کلیدواژه‌ها: عمومی روابط عمومی افزود روابط عمومی افکار عمومی نقش روابط عمومی اصلی روابط عمومی اهمیت نقش روابط عمومی عمومی سازمان روابط افزود روابط


نظر شما :