مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت علوم،: روابط عمومی نقش حیاتی در توسعه سرمایه اجتماعی دارد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ | ۲۱:۳۲ کد : ۲۵۷۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۵۱

مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اهیمت جایگاه روابط عمومی در سازمان اشاره کرد و افزود: روابط عمومی نقش حیاتی درجلب افکار عمومی و  توسعه سرمایه اجتماعی دارد.

 خانم دکتر مهدخت بروجردی در نشست اداری شهرستان کاشان که با حضور رؤسا و مدیران روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها در فرمانداری کاشان برگزار شد، افزود:  روابط عمومی با ایجاد تعاملات مثبت بین سازمان‌ها و جامعه، اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد و به ایجاد شبکه‌های اجتماعی قوی کمک می‌کند، که همه این‌ها به سرمایه اجتماعی کمک می‌کنند.

وی بر اهمیت نقش روابط عمومی در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی نقش حیاتی در تنویر افکار عمومی دارد و به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه عمل می‌کند.

خانم بروجردی با بیان اینکه افکار عمومی نمایانگر دیدگاه‌های مردم است و وظیفه اصلی روابط عمومی جلب و جذب مخاطبان و ارتباط با عموم مردم است، اظهار کرد: از طریق اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع، روابط عمومی می‌تواند به روشن‌سازی مسایل، افزایش آگاهی عمومی و شکل‌دهی به نظرات عمومی کمک کند

کارشناس علوم ارتباطات،  مدیر سازمان، نهادهای مدنی و مخاطبان اصلی را سه ضلع اصلی روابط عمومی عنوان کرد و گفت: مدیر روابط عمومی باید نقش واسط بین این نهادها و مخاطبان را ایفا کند، و روابط عمومی  نباید وابستگی سیاسی، مالی یا اقتصادی به بدنه سازمان داشته باشند.

وی تاکید کرد : موفقیت سازمان‌ها در گرو برقراری روابط عمومی موثر، اعتمادسازی و عدم وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی است.

در ادامه خانم دکتر بروجردی، عدم تمرکز قدرت و جاه‌طلبی را لازمه روابط عمومی موفق دانست و گفت: مدیران روابط عمومی باید دیدگاهی قوی و مثبت داشته باشند و از احساسات منفی و روابط بد در بدنه سازمان پرهیز کنند.

دکتر بروجردی داشتن ایمان و تقوا را لازمه روابط عمومی سازمان بیان کرد و افزود: ویژگی‌های شخصیتی و ایمانی افراد باید به گونه‌ای باشد که زبان و رفتارشان نشان‌دهنده ایمان و تقوا باشد، به طوری که فرد خجالت بکشد از اینکه زبانش به گونه‌ای باشد که نشان‌دهنده ضعف یا بی‌تفاوتی باشد.

وی  داشتن سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را دیگر موارد روابط عمومی سازمان بیان کرد و اظهار داشت:  سواد رسانه‌ای به معنای توانایی تشخیص و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای است، و اهمیت آن در دنیای امروز بسیار بالا است.

وی صداقت و راستگویی را تاکید کرد: روابط عمومی ها بایستی تقوا و اخلاق را نیز رعایت کنند و در روابط اجتماعی و سیاسی باید شخصیت قوی و محکم داشته باشند، به گونه‌ای که بتوانند در مقابل تطبیق‌ها و تهدیدات مقاومت کنند. شخصیت باید هم‌زمان انعطاف‌پذیر و محکم باشد، به طوری که بتواند به راحتی با تغییرات و چالش‌ها مقابله کند.

خانم دکتر بروجردی همچنین، بر اهمیت زبان و رفتار تاکید کرد و گفت: برقراری رفتار ساده و صمیمی با دیگران  نشان‌دهنده اهمیت صداقت، تواضع و قدرت در بیان و رفتار فرد است.

وی به اهمیت نقش روابط عمومی در  سلامت و زندگی افراد اشاره کرد و افزود: روابط عمومی باید به صورت صحیح و بدون اغراق عمل کند و نباید تبلیغات نادرستی ارائه دهد.

امام جمعه کاشان : روابط عمومی ها در جهاد تبیین اثرگذارند

 نماینده ولی فقیه  در منطقه و امام جمعه کاشان هم با بیان اینکه رسانه‌ها با جهاد تبیین نگذارند استکبار جای حق و باطل را تغییر دهد گفت: استکبار تمام تلاشش را برای توقف صنعت و تولید در ایران به کار می‌بندند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی  با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در این حوزه نقش مهمی برعهده دارند خاطرنشان کرد: افرادی که رسانه دارند و در فضای رسانه‌ای فعالیت می‌کنند باید در حوزه جهاد تبیین فعالیت کنند و نگذارند که استکبار جهانی با لجن پراکنی خود جای حق و باطل را عوض کنند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان  نیز  با اشاره به اینکه روابط عمومی ها امیدآفرینی و اعتمادسازی را در جامعه تقویت کنند گفت: امیدآفرینی، اقناع و اعتماد سازی در جامعه از وظایف مهم روابط‌عمومی‌ها بوده و کار تبیینی در قالب مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران به مراتب سخت‌تر از دیگر نقاط دنیا است.

 احسان مشگلانی  با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مناسب به مردم، افزود: روابط‌عمومی‌ها باید اقناع سازی در جامعه را در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه مخاطب شناسی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی با استفاده از ابزارها و فعالیت های خاص حرفه ای به ایجاد سازش و تفاهم بین سازمان و گروه های مخاطب دست می یابد و از رهگذر این گونه فعالیت ها می تواند فرهنگ صحیح و پویا را تبلیغ کند.

 مشگلانی تاکید کرد: دانش روز و تکنولوژی باید در ارتقاء عملکرد روابط عمومی‌ها بکارگیری شود و این قشر فرهیخته باید با جامعه هدف ارتباط موثر داشته و همچنین در معرفی سازمان مطلوب عمل کند.

در پایان این مراسم از  روابط عمومی های برتر ادارات کاشان تجلیل شد.

کلیدواژه‌ها: عمومی روابط عمومی افزود روابط عمومی افکار عمومی نقش روابط عمومی اصلی روابط عمومی اهمیت نقش روابط عمومی عمومی سازمان روابط افزود روابط

آخرین ویرایش۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

اخبار مرتبط


نظر شما :