مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم: اطلاع رسانی مناسب نقش بسزایی در رفع مشکلات کشور دارد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۸ کد : ۹۷۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۴۳
مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم: اطلاع رسانی مناسب نقش بسزایی در رفع مشکلات کشور دارد

مدیر کل روابط عمومی وزارت  علوم گفت: روابط عمومی و رسانه ها نقش تاثیرگذاری در توسعه و رفع نیازهای کشور دارند.
دکتر علیرضا عبدالهی نژاد در نشست سه جانبه شورای مدیران روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری مناطق 5،4و6کشور در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان، نقش دانشگاه‌ها و روابط عمومی ها را در شرایط کنونی کشور مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها با تبیین جایگاه علمی و عملیاتی خویش می توانند گام های موثری در توسعه بردارند.
وی انعکاس فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه ها را وظیفه روابط عمومی دانست و افزود: بایستی سعی شود تا با روش های نوین و استفاده از تکنولوژی های روز، نقش و جایگاه دانشگاه ها، به درستی برای مردم تبیین شود.
وی ارتباط دوسویه مسئولان با روابط عمومی و رسانه ها را تاکید کرد و افزود:مسئولان اگرامروز عزلت نشینی و خلوت نشینی داشته باشند نخواهند توانست به رسالت اصلی خود دست یابند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به اهمیت جایگاه خبر و اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: خبر باید درست، صریح و شفاف و به موقع ارائه شود.
وی با بیان اینکه دستاوردها باید مبتنی بر ارزشهای خبری و حرفه ای ارائه شود، خاطر نشان کرد: با استانداردسازی روی خبر و سرعت در مخابره  اخبار  می توان در جامعه بسیار تاثیرگذار بود.
دکتر عبداللهی نژاد،از جمله سیاست های وزارت علوم در سال جاری را تدوین نقشه راه روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: تشکیل کارگروهی متشکل از اساتید برجسته روابط عمومی های کشور  و تدوین شاخص های علمی و حرفه ای استاندارد برای ارزیابی عملکرد  روابط عمومی ها در دستور کار است.
دکتر عبدالهی نژاد با تاکید بر اینکه باید برون داده های علمی و حرفه ای داشته باشیم خاطر نشان کرد:  روابط عمومی ها باید در تدوین شاخص های استاندارد نقش پیشرو داشته باشند.
وی اطلاع رسانی سریع در فضای مجازی را  مورد تاکید قرار داد و افزود: بایستی  از تمامی ابزار و تکنیک ها و دانش و تجربیات در حوزه تکنولوژی و فضای مجازی برای اطلاع رسانی سریع استفاده کرد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت وجود روابط حرفه‌ای در هر دستگاه و سازمان تصریح کرد: امروزه افرادی در این حرفه موفق هستند که مجهز به دانش روز باشند.
دکتر عبداللهی‌نژاد به کارگیری نیروی انسانی حرفه‌ای در روابط عمومی و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان خلاق و بهره‌برداری از رسانه‌های جدید و ورود به عصر روابط عمومی الکترونیک را عواملی مهم در عملکرد بهتر روابط عمومی‌ها عنوان کرد.
برگزاری کارگاه آموزشی اصول و سبک نگارش در فضای وب و تقدیر از مدیران ادواری روابط عمومی دانشگاه کاشان از جمله برنامه های این نشست یکروزه بود.

https://public.msrt.ir/fa/news/46876

 

 

کلید واژه ها: وزارت علوم روابط عمومی روابط عمومی دانشگاه ها دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :