حمایت 50 درصدی وزارت علوم از طرح های خیرین در حوزه های پژوهشی

۲۲ تیر ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۸ کد : ۲۵۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۹
دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم 50 درصد طرح های خیرین در زمینه های پژوهشی را پرداخت می کند.
حمایت 50 درصدی وزارت علوم از طرح های خیرین در حوزه های پژوهشی
 

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم 50 درصد طرح های خیرین در زمینه های پژوهشی را پرداخت می کند.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد، در مراسم ضیافت کریمان دانشگاه کاشان اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه همکاری جامعه خیرین دانشگاه ساز و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، 50 درصد هزینه های پژوهش هایی را که توسط خیرین تقبل شده است پرداخت می کند.

وی، همچنین از حمایت مالی 50 درصدی وزارت برای تامین تجهیزات پژوهشی خریداری شده از سوی خیرین نیز خبر داد و افزود: با این رویکرد فصل نوینی در توسعه علم و پژوهش شروع می شود و تبدیل علم به ثروت را شاهد خواهیم بود.


 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، نقش خیرین را در تمامی عرصه ها حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: هر جا حضور خیرین را در فعالیت های اجتماعی داشته باشیم مایه رونق جامعه می شود.

دکتر ساداتی نژاد، به حضور و مشارکت خیرین در سال های اخیر در عرصه آموزش عالی و علم و فناوری اشاره کرد و افزود: در 27 دانشگاه کشور مشارکت خیرین را در ساخت پروژهای آموزشی شاهد هسیتم.

وی، تعداد خیرین آموزش عالی که در سامانه خیرین وزارت علوم ثبت نام کرده اند را 200 خیر و 25 واقف برشمرد و یادآورشد: تعداد خیرین بیش از این مقدار است و تاکنون در حدود 400 هزار متر مربع فضای آموزشی، با حمایت خیرین در دانشگاه ها با حدود 200 میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

 دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به مشارکت خیرین در عرصه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: بایستی خیرین در عرصه فرهنگی دانشگاه ها نیز  حضور یابند.

دکتر ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: بایستی فضایی در دانشگاه ها برای حضور مردم فراهم شود تا در تمامی عرصه ها و با اندک حمایت مالی نیز بتوانند در دانشگاه ها و ساخت پروژه ها سهیم باشند.

 

نظر شما :