معتکفان دانشگاه کاشان: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و پرورش روح است

۰۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۵ کد : ۲۵۵۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۳
مصادف شدن ایام نورانی اعتکاف امسال با شروع امتحانات دانشگاه‌ها از شور و نشاط جوانان دانشجو برای معتکف شدن در ایام البیض نکاسته و امسال نیز همچون سال های گذشته مسجد دانشگاه کاشان مملو از جوانان مومنی است که انگار به اعتکاف آمده‌اند تا خود را برای امتحان الهی آماده کنند.
 

مصادف شدن ایام نورانی اعتکاف امسال با شروع امتحانات دانشگاه‌ها از شور و نشاط جوانان دانشجو برای معتکف شدن در ایام البیض نکاسته و امسال نیز همچون سال های گذشته مسجد دانشگاه کاشان مملو از جوانان مومنی است که انگار به اعتکاف آمده‌اند تا خود را برای امتحان الهی آماده کنند.

جمعی از معتکفان دانشگاه کاشان، اعتکاف را بهترین زمان و فرصت مناسب برای خود سازی و پرورش روح خود دانستند.

یکی از دانشجویان سال اول قرآن و حدیث دانشگاه کاشان، هدف از شرکت خود در مراسم معنوی اعتکاف را خلوت کردن با خداوند باریتعالی دانست و افزود: در این زمان می توان از تعلقات مادی دور شد و با خدای خود راز و نیاز کرد.

وی، با بیان اینکه سنت حسنه اعتکاف بریدن از غیر و پیوستن به دوست برای دوباره برگشتن به جامعه است اظهار داشت: اعتکاف هجرتی درونی برای سیر در دنیای باطن و مروری بر نفسانیات خویش است.

وی، از برگزاری ویژه برنامه های اعتکاف دانشگاه کاشان ابراز رضایت کرد و افزود: پخش کلیپ، سخنرانی، مداحی و نیایش، حلقه های معرفت با موضوع های مختلف، مسابقه کتابخوانی و پاسخ به مسائل شرعی احکام و قرائت قرآن از جمله برنامه های این سه روز بوده است.

دیگر دانشجوی ترم آخر حقوق از اصفهان نیز، هدف از حضور خود در مراسم اعتکاف را خلوت کردن با خداوند دانست و گفت: با شرکت در مراسم اعتکاف احساس می شود که دوباره انسان خودش را پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: اعتکاف به انسان آرامش می دهد و از شمار عبادت‌هایی است که انسان را در رسیدن به هدف متعالی یاری می رساند و او را تا آسمان بالا می برد.

دیگر دانشجوی سال سوم مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان بیان داشت: با اعتکاف و سه روز روزه داری، شب زنده داری و عبادت و راز و نیازهای عاشقانه با معبود، معتکف حریم بندگی خدا می شویم

وی با بیان اینکه، اعتکاف  بعنوان فرصتی برای بازگشت‏ به خویش و خدای خویش است اظهار داشت: در این فرصت، کسانی که از هیاهو و جنجال‌های زندگی مادی خسته می‌‏شوند، می توانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستی ارتباط دهند.

دیگر دانشجوی سال دوم رشته بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز هدف از شرکت در مراسم اعتکاف را پرورش روح ذکر کرد و افزود: احساس می کنم با شرکت در این مراسم معنوی یک پله به خدا نزدیک شده ام.

به گفته وی، اعتکاف که در حقیقت گام نهادن در وادی معرفت است، فرصتی است تا انسان خود را بازیابد و به قصد بهره‌برداری از ارزش‌های معنوی از علایق مادی دست بکشد.

وی به دانشجویان توصیه کرد: قدر این فرصت ها را بدانند و در راستای توسعه علمی نیاز است که در این مراسم ها شرکت کنند تا دوباره خود را بازیابند و با پرورش و سبک شدن روح به علم بپردازند.

دانشجوی رشته صنایع دستی دانشگاه کاشان نیز گفت: اعتکاف علاوه بر اینکه روح را پرورش می دهد تاثیر به سزایی در اخلاق و رفتار انسان می گذارد.

وی که چهار سال است در این مراسم شرکت می کند خاطر نشان کرد: با شرکت در مراسم معنوی اعتکاف به انسان، سبکی و احساس پرواز می دهد.

 

نظر شما :