نشست رییس مرکز ملی فرش ایران با گروه فرش دانشگاه کاشان

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۸ کد : ۲۵۴۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۸
نشستی با حضور مهندس آقاعلیخانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس مرکز ملی فرش ایران در دانشکده معماری و هنر برگزار شد.
 

نشستی با حضور مهندس آقاعلیخانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس مرکز ملی فرش ایران در دانشکده معماری و هنر برگزار شد.

مهندس صالح علوی مدیر گروه فرش دانشگاه کاشان در این نشست، ضمن معرفی گروه فرش این دانشگاه گزارشی از پتانسیلهای موجود جهت همکاری هرچه بیشتر با مرکز ملی فرش ایران ارائه نمود.

وی، با بیان  اینکه دانشگاه وظیفه خطیرتربیت نیروی انسانی مورد نیاز هنر – صنعت فرش را بر عهده دارد خواستار توجه و تعامل بیشتر مرکز ملی فرش با دانشگاه شد.

تقبل هزینه های پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد، اولویت بندی طرحهای پژوهشی و ارایه آن به پژوهشگران دانشگاهی، شناسنامه دار کردن فرش با معرفی هویت ایرانی، ساماندهی تسهیلات بانکی ارائه شده در زمینه فرش و همکاری مرکز ملی فرش با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری المپیاد فرش ایران از موارد مطروحه از طرف اساتید و دانشجویان در این نشست بود.

نگرانی دانشجویان کارشناسی ارشد فرش جهت اشتغال و حمایت های لازم در این زمینه و انجام پروژه های تحقیقاتی از دیگر دغدغه های دانشجویان بود که در این جلسه مطرح شد.

در پایان نشست مهندس آقا علیخانی تعامل با دانشگاه و حمایت از طرحهای تحقیقاتی، تلاش برای حذف واسطه ها در فرش، تاکید بر تبلیغات فرش، ایجاد نمایشگاه مجازی فرش و اعزام هیاتهای دانشجویی برای واکاوی مشکلات فرش در بازار های جهانی را از برنامه های مرکز ملی فرش عنوان کرد.

در این نشست رییس پژوهشکده فرش ، اساتید گروه فرش و جمعی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فرش دانشگاه کاشان حضور داشتند.

 

نظر شما :