برگزاری چهاردهمین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه 3 کشور

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۲ کد : ۲۵۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۰۵
چهاردهمین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دانشگاه های منطقه 3 کشور با حضور معاون مدیر کل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان برگزار شد.
 چهاردهمین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دانشگاه های منطقه 3 کشور با حضور معاون مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان برگزار شد.

 رییس دانشگاه کاشان در این نشست ضمن خیر مقدم به مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه سه کشور گزارشی از فعالیت های این دانشگاه ارائه نمود.

دکتر عباس کتابی، نقش و جایگاه روابط عمومی را در ادارات به خصوص دانشگاه ها  حایز اهمیت دانست و گفت: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی دقیق و شفاف، نقش مهمی در توسعه علمی و ارتقاء دانشگاه ها دارند.

وی، به نقش روابط عمومی در زمینه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تنوع فعالیت ها  در دانشگاه، روابط عمومی بایستی در حوزه های مختلف فعال شود.

 

وی، به تاکید وزارت علوم بر ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها و بعنوان مشاور رئیس دانشگاه در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: لازم است در دانشگاه ها مدیریت واحد تبلیغات و اطلاع رسانی شکل گیرد تا به صورت شفاف مطالب انعکاس یابد.

دکتر کنابی، با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی، از روابط عمومی ها خواست تا برای اجرای برنامه ها و اجرای مراسم های مختلف دانشگاه در حوز های مختلف، با مدیریت صحیح، صرفه جویی را مد نظر قرار دهند.

وی، به رشد تولید علم و تعالی آموزش عالی در این چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: تولید علم کشور به رتبه شانزدهم ارتقاء یافته که با اطلاع رسانی وارائه گزارش عملکرد مثبت دانشگاه ها می توان به جایگاه بالاتر دست یافت.

رییس دانشگاه کاشان، به ظرفیت ها و پتانسیل نیروی انسانی قوی در کشوراشاره کرد و افزود: اگر بتوان از این ظرفیت های مثبت به خوبی استفاده کرد تبدیل به نعمت خواهد شد و در صورت عدم استفاده صحیح، به زحمت تبدیل خواهد شد.

دکتر کتابی با بیان اینکه در عرصه آموزش عالی جوانان بالقوه ای وجود دارد خاطر نشان کرد:روابط عمومی ها بایستی مسایل دینی فرهنگی و اسلامی و عقلانیت را مورد توجه قرار دهند.

معاون مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز،میزبانی دانشگاه کاشان را برای برگزاری این نشست قابل تقدیر دانست و گفت: برگزاری این نشست ها زمینه مناسبی برای تعامل روابط عمومی ها با یکدیگر است تا در راستای ارتقاء علمی کشور بکوشند.

 

دکتر اسماعیل بایبوردی، به جایگاه علمی و توسعه دانشگاه ها در سال های بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: با اتکا به دانش و فناوری، دستاوردها و پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلف کشاورزی، فناوری های نوین هسته ای به دست آمده به نحوی که دشمنان با استفاده از همین محدودیت ها درصدد هستند که با ترور دانشمندان کشور مانع از توسعه و پیشرفت های علمی کشور شوند.

وی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: به برکت خون شهدا کشور ما در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی به موفقیت های بیشماری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست یافته است.

وی، به رشد 25 درصدی دانشجویان اشاره کرد و افزود: تعداد دانشجویان ما به چهار میلیون و 400 هزار نفر رسیده است.

دکتر بایبوردی، تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را در سال 57 قبل از انقلاب اسلامی، 223 واحد دانشگاهی ذکر کرد و یادآورشد: در راستای گسترش عدالت مبتنی بر استمرار واحد های آمورزشی و توسعه علمی در سال 91 تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به دو هزار و 504 رسیده که 11 برابر رشد داشته است.

وی به رتبه اول تولید علم کشور در منطقه اشاره کرد و افزود: سهم ایران در تولید علم در جهان نیز رتبه شانزدهم را دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه کاشان نیز در این نشست با عرض خیر مقدم به مدیران روابط عمومی دانشگاه ها گزارشی از روابط عمومی دانشگاه کاشان ارائه نمود.

در این نشست دکتر شیره پز، عضوهیات علمی دانشگاه کاشان نیز مطالبی را در خصوص جایگاه روابط عمومی در تشخیص استراتژیک و ارتقاء برند دانشگاه ها گزارش داد.

راه اندازی سایت خبری مشترک دانشگاه های منطقه سه، تاکید بر اجرای آئین نامه جدید روابط عمومی در دانشگاه های منطقه، از جمله مصوبات این نشست بود.

  

نظر شما :