ثبت نام حدود 300 دانشجوی دانشگاه کاشان برای مراسم اعتکاف

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۵ کد : ۲۵۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۸
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، از ثبت نام 260 دانشجوی این دانشگاه برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، از ثبت نام 300 دانشجوی این دانشگاه برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

حجت الاسلام عباس خادمیان گفت: اعتکاف، گریز از لذت گرایی و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سوی قبله هستی است.

وی، خود سازی، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی را از برکات‏ اعتکاف دانست و اظهار داشت: اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسانها با توشه معنوی و اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر، به زندگی خود ادامه دهند.

حجت الاسلام خادمیان خاطر نشان کرد: این مراسم همراه با برنامه های متنوع حلقه های معرفت، اعمال ام داوود، زیارت آل یاسین و مناجات در این دانشگاه برگزار می شود.

وی، سخنرانی استاد ابراهیمی از اساتید قم و ویژه برنامه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را از دیگر برنامه های این ایام ذکر کرد.

وی، با اشاره به برگزاری ایام اعتکاف امسال همزمان با ایام امتحانات دانشجویان یادآورشد: در برنامه های امسال سعی شده برنامه های فرهنگی کمتری  برای دانشجویان ارائه شود و ساعت مطالعه بیشتری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام خادمیان اظهار داشت: جهت رفع اشکال درسی دانشجویان نیز از اساتید دانشگاه  دعوت شده که در کنار مراسم اعتکاف  کلاس های رفع اشکال برای دانشجویان ارائه شود.

مراسم معنوی اعتکاف از سوم تا پنجم خرداد ماه در مسجد دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 

نظر شما :