امام جمعه کاشان: حضور مردم در انتخابات واجب عینی است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۲۵۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۳
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها واجب عینی است.
 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها واجب عینی است.

آیت الله عبدالنبی نمازی، در جمع روسای دانشگاههای کشور و حوزه ستادی وزارت علوم، حضور حداکثری افراد واجد شرایط در پای صندوق های رای را واجب عینی و از عنصرهای فقه انتخاباتی دانست و افزود: با توجه به تبلیغات دشمن مبنی بر عدم حضور مردم در پای صندوق های رای، مشارکت و حضور حداکثری  افراد واجد شرایط در این دوره از انتخابات برای ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان حایز اهمیت است.

وی، این دوره از انتخابات را آزمون و حماسه سیاسی عظیمی دانست و خاطر نشان کرد: انتخابات مانند هر تحولی در جامعه نیاز به سه عنصر فقه انتخاباتی، اخلاق و قانون انتخاباتی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بر رعایت واجب ها و حرام ها و بایدها و نبایدهای رای دهندگان و رای گیرندگان در انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: وظیفه اساتید، علما و دانشمندان است که فقه انتخاباتی را برای مردم تبیین کنند.

 امام جمعه کاشان، به ثبت نام شمار زیادی از نامزدهای این دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: قانون ثبت نام در انتخابات باید اصلاح شود تا هرکسی اجازه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را نداشته باشد.

 وی یادآورشد: شخص رییس جمهور بایستی تجربه کاری، اقتدار، توان مدیریت کلان داشته و با  وزارتخانه ها و دیپلماسی دنیا آشنا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی میراث امام راحل و خون شهداست تصریح کرد: بایستی پاسدار این امانت الهی باشیم.

امام جمعه کاشان، رعایت اخلاق انتخاباتی را به کاندایدهای ریاست جمهوری توصیه کرد و افزود: نامزدها باید فضائل اخلاقی را رعایت و از رذائل اخلاقی دوری کنند.

آیت الله نمازی، انصاف، محبت، تواضع، مدیریت ، کاردانی و راستگویی را از فضائل و بایدها و اسراف در تبلیغات و ریخت پاش ها، جوسازی، تخریب و تهمت به دیگران را از جمله رذائل و نبایدهای انتخاباتی ذکر کرد وگفت: تمسک به شیوه های نادرست برای دستیابی به یک جایگاه در تفکر توحیدی محکوم است.

نماینده مقام معظم رهبری در کاشان خاطر نشان کرد: یکی از معیارهای رییس جمهور اصلح این است که هدفش تنها برای خدمت به مردم باشد و اهل هوی و هوس نباشد.  

 

نظر شما :