آیت الله نمازی: معرفت الهی و خدا محوری نسل جوان، جامعه را بیمه می کند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۹ کد : ۲۵۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۷
نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان گفت: معرفت الهی، خدا محوری و خدا باوری نسل جوان، جامعه را بیمه می کند.
 

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان گفت: معرفت الهی، خدا محوری و خدا باوری نسل جوان، جامعه را بیمه می کند.

آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع روسای دانشگاههای سراسر کشور وحوزه ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به اینکه جوانان سرمایه های هر ملت  و اداره کنندگان مدیریت کشور در آینده هستند اظهار داشت: متولیان فرهنگی، آموزشی و تربیتی جامعه بایستی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه جوانان را به سلاح علم و معرفت مجهز کنند.

وی، افضل ترین و بالاترین علوم را معرفت الله دانست و افزود: آنچه که سلامت یک جامعه و استقلال و اقتدار جامعه را مشخص و هدایت می کند مبدا شناسی است.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: جوانان باید موضوع های توحید، ولایت، رهبری،مسایل  سیاسی و هویت اسلامی را به طور کامل بشناسند و بتوانند پاسخگو باشند.

امام جمعه کاشان با ذکر عنایت ویژه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به موضوع تعلیم و تربیت جوانان خاطر نشان کرد: در هیچ جای دنیا رهبر و پادشاه یک کشور وارد موضوع آموزش، تعلیم و تربیت نمی شود اما با عنایت ویژه رهبری به این موضوع تعلیم و تربیت حوانان روز به روز رو به رشد است.

آیت الله نمازی، بحران در دنیا را به دلیل نبود اعتقادات فکری و باورهای اعتقادی دانست و یادآورشد: اگر بخواهیم جامعه سالم و بدون فساد اخلاقی و اجتماعی داشته باشیم نیاز است که فرزندان و جوانان را بر اساس مبنای توحیدی تربیت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه، سعادت و شقاوت هر جامعه به توجه به جوانان گره خورده است تصریح کرد: اگر جوان به درستی بر اساس آن نظامی که در مکتب توحید تعریف شده پرورش یابد آن جامعه سربلند خواهد شد.

آیت الله نمازی، با بیان اینکه دانشگاهها میدان مبارزه است از اساتید و روسای دانشگاهها خواست تا روانشناسی و خصوصیات روحی و اخلاقی جوانان و دانشجویان را به خوبی بشناسندو به گونه ای مدیرت کنند تا معارف الهی را به خوبی دریافت کنند.  

امام جمعه کاشان، با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در نظام توحیدی افزود: اگر جوان به درستی بر اساس نظامی که در مکتب توحید تعریف شده است پرورش یابد، جامعه به سعادت و سربلندی خواهد رسید.

 

نظر شما :