اختتامیه نمایشگاه بانوی ایرانی پوشش اسلامی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۲:۳۵ کد : ۲۴۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۴
نمایشگاه "بانوی ایرانی- پوشش اسلامی" طی مراسمی در تالار آزادی دانشگاه کاشان پایان یافت.
 

نمایشگاه "بانوی ایرانی- پوشش اسلامی" طی مراسمی در دانشگاه کاشان پایان یافت.

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان و غرفه داران این نمایشگاه افزود: حفظ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وظیفه همگان است.

دکتر عباس کتابی، با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقواست اظهار داشت: برای تقویت آن باید در درجه اول، به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی جامعه که در حکم روح و ریشه و اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود.

وی، فرهنگ سازی درزمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را لازم دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان، بانوان با حفظ  پوشش ایرانی و اسلامی بهترین نقش را برای مقابله با این هجمه های فرهنگی می توانند داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم حفظ حجاب را مهمترین شاخصه تمدن و جامعه اسلامی ذکر کرد و گفت: بانوان با حفظ حجاب اسلامی می توانند فرهنگ غنی اسلامی را به جهانیان نشان داده و آنرا ترویج دهند.

حجت الاسلام عباس خادمیان، با اشاره به اینکه موجودیت یک جامعه به تمدن آن شناخته می شود اظهار داشت: حجاب نماد تمدن ساز و تعیین کننده هویت جامعه اسلامی است.

وی، فرهنگ سازی و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب را لازم دانست و اظهار داشت: فرهنگ عفاف و حجاب بایستی از مدرسه تا دانشگاه و ادارات و در تمامی مراکز علمی و فرهنگی به صورت فراگیر نهادینه شود.

در پایان این مراسم با حضور رییس اداره تعاون و کار و امور اجتماعی و روسای دانشکده های فنی و حرفه ای شهرستان کاشان  از دست اندرکاران و غرفه داران نمایشگاه بانوی ایرانی – پوشش اسلامی با اهداء لوح و هدایا تقدیر شد.

این نمایشگاه به همت کانون دانشجویی عفاف و حجاب (عروج) و مدیریت فرهنگی دانشگاه و با همکاری مراکز فنی و حرفه ای شهرستان کاشان از هفتم تا 15 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه کاشان ادامه داشت.

 

نظر شما :