مزرعه کتاب آفتابگردان در دانشگاه کاشان گشایش یافت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۴ کد : ۲۴۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۷
مزرعه کتاب آفتابگردان با حضور معاون ومدیریت فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در محل دانشکده علوم پایه این دانشگاه گشایش یافت.
 

مزرعه کتاب آفتابگردان با حضور معاون ومدیریت فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در محل دانشکده علوم پایه این دانشگاه گشایش یافت.

مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: سبک و شیوه به کار گرفته شده مزرعه آفتابگردان از تفکر انقلاب اسلامی و بر پایه شیوه زندگی اسلامی است.

دکتر محمد شریف زارعی اظهار داشت: در این مزرعه غرفه کتاب با موضوعات تفکر انقلاب اسلامی ارائه شده که دانشجویان می توانند به مطالعه کتاب مورد علاقه خود بپردازند.


 

وی، ارائه و تبادل کتاب های دست دوم به دانشجویان را از دیگر موارد در این مزرعه برشمرد و افزود: ارتباط مخاطب، با مزرعه کتاب دو طرفه است، یعنی مخاطب اینجا فقط خواننده و خریدار کتاب نیست، برنامه‌های مزرعه جور چیده شده است که مخاطب می‌تواند در پیشرفت مزرعه به نحوی دخیل باشد.

زارعی، برگزاری جلسات هنری و شب شعر را از دیگر موارد ارائه شده در این نمایشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد:  نگارخانه مزرعه کتاب آفتابگردان همچنین محلی برای نمایش گذاشتن آثار هنری هنرمندان در زمینه های شعر ، نقاشی و طراحی دانشجویان است.

وی، با اشاره به اینکه این مزرعه هم غذای روح است و هم غذای جسم افزود: در این نمایشگاه همچنین رادیو و تلفنی برای پخش، ارائه و دریافت پیام های فرهنگی به دانشجویان تدارک دیده شده است.

به گفته وی، برگزاری جلسات نقد کتاب و دعوت از نویسندگان و شاعران در مزرعه کتاب از دیگر برنامه‌های این مکان فرهنگی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان، ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارائه تبادل افکار و تجربیات دانشجویان در زمینه های مختلف و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد و افزود:  مزرعه کتاب آفتابگردان که برای نخستین بار در این دانشگاه طراحی شده الگوی تازه برای ارائه به دیگر دانشگاه هاست.   

 

نظر شما :