رییس دانشگاه کاشان: ولایتمداری از خصوصیات بارز حضرت فاطمه زهرا(س) بود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۳ کد : ۲۴۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۳
رییس دانشگاه کاشان، ولایتمداری را از خصوصیات بارزحضرت فاطمه زهرا (س) ذکر کرد و گفت: ازمهمترین و بارزترین حرکت حضرت زهرا (س) بحث دفاع از ولایت ایشان است.
 رییس دانشگاه کاشان، ولایتمداری را از خصوصیات بارزحضرت فاطمه زهرا (س) ذکر کرد و گفت: ازمهمترین و بارزترین حرکت حضرت زهرا (س) بحث دفاع از ولایت ایشان است.

 دکتر عباس کتابی در مراسم جشن بهانه هستی فاطمه زهرا(س) در جمع کارکنان زن این دانشگاه اظهار داشت: ولایت مداری حضرت زهرا (س) و دفاع از حضرت علی (ع) حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی به شمار می آید.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو و سرمشق بانوان دانست و خاطر نشان کرد: بانوان جامعه اسلامی بایستی سیره و منش این حضرت را در تمامی ابعاد سیاسی اجتماعی و فرهنگی و خانواده مد نظر قرار دهند.


 

رییس دانشگاه کاشان، با اشاره به تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: بانوان با بهره گیری از بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین نقش را برای مقابله با انواع تهاجمات فرهنگی دشمنان می توانند ایفا کنند و فرهنگ دینی و فاطمی خود را حفظ کنند.

وی، با اشاره به نامگذاری سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" از سوی مقام معظم رهبری افزود: بانوان با حضور فعال خود در انتخابات بایستی حماسه سیاسی عظیمی را بیافرینند.

کتابی، مسئولیت پذیری و مسئولیت شناسی را از دیگر خصوصیات حضرت فاطمه (س) برشمرد و اذعان داشت: حضرت زهرا (س) به همه می آموزند که چگونه از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردارگردند و درفعالیت های اجتماعی و نقش تربیتی خانواده مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر باشند.

مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم حضرت فاطمه زهرا (س) را مایه برکت تمام زنان عالم دانست و گفت: حضرت فاطمه بهترین الگو بانوان در تمامی مراحل زندگی به شمار می آیند.


 

مریم هاشمی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به بانوان درس معنویت، انسان سازی و رسیدن به کمال را یاد داد.

وی خاطر نشان کرد: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) می تواند یک درس باشد و زنان با الگو گرفتن از آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی بود می توانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیش گیرند.

این مراسم که به همت مدیریت  ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار شد با اجرای برنامه های متنوع مولودی خوانی، خطابه خوانی خردسال و مسابقه حضوری همراه بود.


نظر شما :