شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه کاشان به 30 شرکت ارتقا می یابد

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۴ کد : ۲۴۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۷۹
مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان، از افزایش شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز به 30 شرکت خبر داد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان، از افزایش شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز به 30 شرکت  خبر داد.

سید حسین اجتهد افزود: مرکز رشد دانشگاه کاشان تلاش دارد تا در سال حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی تعداد شرکتهای دانش بنیان مستقر را افزایش و تلاش خود را جهت اخذ مجوز تأسیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی مضاعف گرداند.

وی اظهار داشت:هم اکنون 5 واحد در بخش پیش رشد (هسته) و 18 واحد در بخش رشد(شرکت) در مرکز رشد مستقر می باشند که 10 واحد از آن ها در سال 91 پذیرفته شده اند وهمچنین در سال 91 تعداد 10 واحد پس از اتمام مدت استقرار از مرکز رشد خارج شده، در سطح شهر به فعالیت خود ادامه می دهند.

اجتهد خاطر نشان کرد: مرکز رشد دانشگاه کاشان که به عنوان یکی از اولین مراکز رشد کشور در سال 1381 تأسیس شد، تاکنون پذیرای 149 واحد دانش بنیان در بخش های مختلف خود بوده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان گفت: صاحبان ایده های دانش بنیان که قصد تجاری سازی آن ایده ها را دارند به شکل هسته وارد مرکز رشد می شوند تا ضمن برخورداری از حمایت های مرکز رشد، خود را برای دستیابی به اهدافشان محک بزنند

وی، با اشاره به اینکه، در صورت موفقیت در این مرحله که 6 الی 9 ماه به طول می انجامد افزود: با تشخیص شورای مرکز رشد، ضمن تأسیس شرکت، وارد مرحله ی رشد می شوند و تا 3 سال به تجاری سازی ایده های خود مشغولند.

وی، با بیان اینکه  ایده های مذکور ضمن نو بودن باید از توجیه فنی و اقتصادی لازم برخوردار باشند خاطر نشان کرد: در صورت احراز این شرایط و پذیرفته شدن در مرکز، حمایت های مادی و معنوی مرکز در اختیار صاحبان ایده قرار می گیرد تا کسب و کاری ایجاد و اشتغالزایی مطلوب صورت گیرد.

وی ، بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه ی کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری ، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فعال در زمینه ی فناوری و بسترسازی به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های فناوری را از اهداف این مرکز برشمرد.

اجتهد یادآورشد: در سال گذشته برخی  واحدهای مستقر در این مرکز  حایز رتبه های برتر به شرح ذیل شدند:

            شرکت نانو محک بهبود: رتبه ی سوم پنجمین جشنواره ی طرح کسب و کار

            شرکت زیست فن: واحد برگزیده ی دانشگاه کاشان در هفته پژوهش

            شرکت سامان گستر کاسیان: واحد برگزیده ی دانشگاه کاشان در هفته پژوهش

            شرکت طره نگار نوین: واحد برگزیده ی استانی به مناسبت هفته ی پژوهش

            شرکت هوپاد گستر صنعت: واحد برگزیده ی استانی به مناسبت هفته ی پژوهش

            شرکت نام آوران جوان: واحد برگزیده ی استانی به مناسبت هفته ی پژوهش


( ۱۱ )

نظر شما :