همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۷ کد : ۲۴۵۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۵
همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع، با همکاری دفتر مدیریت مصرف برق شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع، با همکاری دفتر مدیریت مصرف برق شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان، در این همایش به پتانسیل و قابلیت های این شهرستان در راستای کاهش مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: کاشان 300 ساعت آفتاب در ماه دارد که از این ظرفیت می توان در کاهش مصرف انرژی استفاده کرد.

دکتر عباس کتابی، ارتباط بین دانشگاه و صنعت را برای توسعه اقتصادی لازم دانست و اظهار داشت: میزان حجم قراردادهای این دانشگاه با بیرون یک و نیم میلیارد تومان است که با حد ایده آل هنوز فاصله دارد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات بایستی چرخه آموزش، تولید محصول و ثروت تکمیل شود.

وی، پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان گام موثری برای مدیریت مصرف انرژی دانست و یادآورشد: این پژوهشکده در جهت افزایش توان و اطلاعات علمی و کاربردی منطقه در زمینه انرژی می کوشد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر نیز در این همایش تعداد مشترکین صنعت برق را 28 میلیون و 839 مشترک ذکر کرد و گفت: 185 هزار مشترک صنعتی در کشور وجود دارد.

مهندس علیرضا احمد یزدی اظهار داشت: از جمله اقدامات مهم و عملی در زمینه مدیریت مصرف انرژی توجه به راهکارهای صرفه جویی انرژی در صنایع مختلف است.

رییس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان نیز در این همایش، گزارشی از دستاوردهای پژوهشی و پژوهشکده انرژی و مبحث ممیزی انرژی در صنایع ارائه نمود.

دکتر گلابی اظهار داشت: پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان با هدف حمایت از ایجاد و توسعه فناوری در زمینه مهندسی تولید انرژی و ارائه راهکارهای علمی و عملی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع مختلف فعالیت می کند.

وی، بهره گیری از پیشرفتهای نوین علمی و تحقیقاتی به منظور ارتقاء سطح بهره وری انرژی در کشورش در جهت تجاری سازی نتایج تحقیقات انرژی وتوسعه پل ارتباطی میان پژوهشکده و مراکز صنعتی مربوط به انرژی در منطقه وتلاش در جهت شناسایی و ارتباط با مراکز و موسسات مشابه داخلی و خارجی را از دیگر اهداف این پژوهشکده ذکر کرد.

 

نظر شما :