استاد رحمتی هنرمندی ذوالفنون بود

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۳ کد : ۲۴۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۳
مراسم یادبود زنده نام استاد "سید محمد حسین رحمتی" با عنوان "از مصاحبت استاد" با حضور خانواده مرحوم و جمعی از دانشجویان هنرمند و کارکنان دانشگاه کاشان طی مراسمی در تالار آزادی این دانشگاه برگزار شد.
 

مراسم یادبود زنده نام استاد "سید محمد حسین رحمتی" با عنوان "از مصاحبت استاد" با حضور خانواده مرحوم و جمعی از دانشجویان هنرمند و کارکنان دانشگاه کاشان طی مراسمی در تالار آزادی این دانشگاه برگزار شد. 

معاون آموزشی دانشگاه کاشان در این مراسم مرحوم استاد رحمتی را از هنرمندان به نام و معروف کشور دانست و گفت: این هنرمند آثار هنری برجسته ای را در زمینه های مختلف عکاسی، نقاشی و صنایع دستی بر جای گذاشت که هر کدام در حوزه خاص خود منحصر به فرد بوده است.

دکتر امیر حسین رسول نیا اظهار داشت: این عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با وجود سال ها درگیری با بیماری ولی از تلاش علمی خود دست نکشید و تا آخرین لحظه به فراگیری و آموزش هنر به دانشجویان پرداخت و تا آخرین لحظات نیز به فکر ارتقاء و توسعه دانشگاه بود.

وی، مناعت طبع، خوشرویی و صبوری را از جمله خصوصیات اخلاقی استاد سید محمد حسین رحمتی ذکر کرد و افزود: آثار این استاد هنرمند برای همیشه در جای جای کشور ماندگار و باقی است.

یکی از دانش آموختگان دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان رشته صنایع دستی نیز در این مراسم مطالبی را در خصوص جایگاه هنری و شخصیتی استاد رحمتی بیان داشت و گفت: استاد رحمتی هنرمندی ذوالفنون بود که در تمامی علوم هنری تبحر خاصی را داشت.

حجت الاسلام سید محسن آزادی، شخصیت و اصالت استاد رحمتی را بی نظیر خواند و افزود: کلام، رفتار، شخصیت و اصالت این استاد درخور توجه بود و استواری و صلابت درسی بود که این استاد به دانشجویان فرا داد.

وی خاطر نشان کرد: استاد رحمتی عکاس، نقاش و همچنین هنرمند صنایع دستی سفال و سرامیک و هنرمندی عالم و دانشمند و باسواد بود.

به گفته وی، آثار این هنرمند نه تنها در قم بلکه در کشور شناخته شده است و هر یک از آثار ایشان در حوزه خاص خود منحصر به فرد بوده و به هیچ وجه تکرار کارهای گذشته نیست.

از جمله آثار مکتوب استاد سید محمد حسین رحمتی "هنر موزاییک "،  " دیوارنگاری موزاییک "، "از مصاحبت آفتاب" ، " قم در انقلاب اسلامی ، "آرایه های گچی در آثار تاریخی قم و "طراحی در فضای باز" است.

استاد سید محمد حسین رحمتی متولد سال 1339 شهرستان قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد که از سال 1375 در دانشگاه کاشان به عنوان عضو هیات علمی دردانشکده معماری و هنر فعالیت داشتند     

استاد رحمتی در فروردین سال 1392 دار فانی را وداع گفت.

 

نظر شما :