رئیس دانشگاه امام کاظم عراق: برگزاری کنگره امام‌زادگان در راستای گسترش فرهنگ‌دینی و اسلامی لازم است

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۳:۱۴ کد : ۲۴۴۵۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۷
رئیس دانشگاه امام کاظم عراق: برگزاری کنگره امام‌زادگان در راستای گسترش فرهنگ‌دینی و اسلامی لازم است


رئیس دانشگاه امام کاظم علیه السلام عراق‌گفت: برگزاری کنگره امام زادگان در راستای گسترش فرهنگ‌دینی و اسلامی لازم است.
دکتر عبدالجلیل منشد خلف در آئین افتتاحیه کنگره‌ علمی امام‌محمد باقر علیه‌السلام به‌ وصف این امامزاده توسط شاعر سید رضا راوندی اشاره کرد و  افزود: ارتباط بین دانشگاه و حوزه علمیه از اهداف برگزاری این‌ کنگره است.
وی به رسالت انسانی و الهی این امام زادگان در طول تاریخ  اشاره کرد و  گفت: برگزاری این کنگره نشانه اهمیت به این امامزاده را نشان می دهد و اینکه بواسطه این امامزاده نام  امامان اهل بیت جاری شده است.
رئیس دانشگاه امام کاظم عراق افزود: امامزاده علی بن امام محمد باقر علیه السلام  آموخته شده در دستگاه پدرش امام‌محمدباقر  است که به  عنوان نماینده ایشان در ایران می باشد.
وی خاطر نشان کرد: تقوای امامزاده علی بن امام محمد باقر علیه السلام  زبانزد خاص و عام بوده و موجب شده از مفاخر مسلمین در جهان باشد و از پلیدی‌ها و زشتی ها بدور باشد.
وی با بیان اینکه زندگی ایشان آموخته ای از اخلاق و تربیت  انسانی بوده است خاطر نشان کرد: در زمانی ایشان حضور پیدا کردند که عقاید  و مشکلات علمی بود.
رئیس دانشگاه امام کاظم عراق افزود:   اندوخته‌ها و معارف  باعث می شود  که هویت دینی و اسلامی را گسترش و شعائر الهی را پیشه کنیم.
دکتر منشد تکریم فرزندامام‌محمد باقر را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره علمی عنوان کرد و افزود:مشکلی که امروز جامعه با آن  مواجه شده خلا فکری و دیدگاه های منحرف است که برگزاری این‌کنگره ها باعث می شود که جوانان در مسیر صحیح اهل بیت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه دانشگاه کاظم با ارتباط با وزارت علوم  مسؤلیت‌ فرهنگی دارد، خاطر نشان کرد: این دانشگاه سعی دارد تا بتواند‌ مبانی اسلامی را گسترش دهد.
رئیس دانشگاه امام کاظم عراق  اظهار امیدواری کرد تا این کنگره وحدت رویه و تعاملات علمی را با دانشگاه امام کاظم و دیگر مجامع علمی برقرار  کند و  بتواند در مسیر اهل بیت حرکت نماید.

کلید واژه ها: امام دانشگاه امام رئیس دانشگاه امام امام کاظم امام محمد امام محمد باقر امام محمد باقر علیه امام کاظم عراق دانشگاه رئیس دانشگاه


( ۱ )

نظر شما :