امام جمعه کاشان: امامزادگان کانون ایمان هستند

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۴ کد : ۲۴۴۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۱
امام جمعه کاشان: امامزادگان  کانون ایمان هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: امامزادگان  از جمله حضرت علی بن امام محمد باقر محل کانون ایمان است.
حجت الاسلام سید سعید حسینی در آیین افتتاحیه همایش نخستین کنگره بین المللی حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر علیه السلام به نقش این امام عظیم الشان در منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: دشمنان امامزادگان را نقاط قوت  می دانند و به این جهت از بین بردن امامزادگان یکی از اهداف دشمن است .
وی به از بین بردن قبرستان بقیع توسط شیاطین اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با وجود امامزادگان می توانند اتصال روحی برقرار می کنند و روحیه شان تقویت می شود.
امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: شخصیت حضرت علی بن محمد الباقر(ع) به سبب سیره تبلیغی ایشان، در میان امامزادگان دارای جایگاهی والا است که با مطالعة آن می توان به درسهای آموزنده ای برای جامعة علمی و فرهنگی دست یافت.
وی بصیرت مردم کاشان در سال 113 هجری قمری را ستودنی دانست و افزود: مردم منطقه کاشان راه را گم نکردند و با نور الهی فهمیدند که باید نور را از اهل بیت نبوت بگیرند و اسلام و مسیر را برای خود تعیین کردند.
وی به نهایت کرامت حضرت امام محمد باقر علیه السلام  با نامه مردم فین و کاشان اشاره کرد و افزود:  مردم یثرب وقتی رفتن مکه با پیامبر اکرم آشنا شدند، گفتند: یا رسول الله قرآن بر شما نازل شده. شما لطف کنید، کسی رو بفرستید به مدینه به یسر به ما قرآن را تعلیم بدهد. پیامبر عظیم الشان امیرالمومنین علی ع رو نفرستادن. مصعب بن امیر را فرستادن. اما ببینید تکریم امام باقر ع به این مردم کاشان را وقتی که نمایندگان مردم کاشان رفتند، مدینه محضر حضرت علی بن باقر درخواستشون رو بیان کردند که ما نیاز داریم به معلم و مفسر قرآن دین را برای ما بیاید بیان کند. حضرت امام باقر جگرگوشه خودشون، حضرت علی بن باقر رو ماموریت دادند، این نهایت تکریم است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه یکی از تحلیل ها برای لقب مکرم که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کاشان مکرم است، خاطر نشان کرد: یکی از تحلیل ها این است که کاشان تکریم شده، امام باقر و بعد امام صادق ع است و نکته چهارم، پاسخ علی بن باقر به دستور امام باقر ع است. وقتی امام باقر علیه السلام ماموریت فرزندش را به ایشون ابلاغ می کند، بلافاصله حضرت علی بن باقر می پذیرد.
حجت الاسلام سعیدی  با اشاره به اینکه مردم کاشان باید افتخار کنند که در منطقه ای زندگی می کنند که علی بن باقر روح علی بن باقر حاکم منطقه است افزود: این روش و منش آن حضرت در توجه به مناطق محروم و مسکینان می تواند سرمشق خوبی برای همه مردم به خصوص اهالی علم و تبلیغ باشد.

کلید واژه ها: باقر علی بن باقر بن باقر امام باقر محمد باقر حضرت علی بن باقر امام محمد باقر باقر علیه باقر علیه السلام امام


نظر شما :