نمایشگاه گلیم بافته های دانشجوی فرش دانشگاه کاشان گشایش یافت

۲۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۲۴۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۷
نمایشگاه گلیم بافته های "شهدخت رحیم پور" دانشجوی معماری وهنر دانشگاه کاشان با عنوان "شانه" در محل گالری این دانشکده گشایش یافت.

نمایشگاه گلیم بافته های "شهدخت رحیم پور" دانشجوی معماری وهنر دانشگاه کاشان با عنوان "شانه" در محل گالری این دانشکده گشایش یافت.

در این نمایشگاه این دانشجوی هنرمند حدود 30 اثر از گلیم بافته های خود را با استفاده از نقوش گلیمی قشقایی در قالب تابلو ارائه کرده است.

این دانشجوی هنرمند دانشجوی ترم دوم کارشناسی ارشد مدیریت فرش دانشگاه کاشان می باشد که برای این آثار هنری، حدود شش ماه زمان صرف کرده است.

شهدخت رحیم پور، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی بیشتر آثار و شناخت بیشتر به نقوش ذکر کرد و افزود:  در این آثار سعی شده که تمام آموخته هایی که در دوران تحصیل در رشته فرش فرا گرفته ام در قالب اثر هنری ارائه دهم.

یکی از استادان گروه فرش دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، نیز ارائه آثار هنری این نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دانشجوی هنرمند طرح و نقش یک منطقه را در شیوه بافت بررسی کرده و تاثیرش را در بافت دیده است.

استاد فتحعلی قشقایی فر با اشاره به اینکه، آثار این نمایشگاه هم جنبه پژوهشی و مطالعاتی دارد افزود: این نمایشگاه آرشیو و مجموعه ای از نقش هاست و ماحاصل هنر و آموخته های یک هنرمند است.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از آثار ارائه شده در این نمایشگاه کاربردی و بخشی دیگر تزئینی است و می تواند الگوی خوبی برای دانشگاهیان و دانشجویان معماری و هنر باشد تا از فعالیت های این هنرمند ایده بگیرند.

این نمایشگاه تا اول اردیبهشت در محل نگارخانه دانشکده معماری و هنر، ساختمان دکتر اسلامی طبقه همکف برای بازدید علاقمندان دایر است.

نظر شما :